قسمت اول سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص پوست و مو" پاسخ داده شد.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  
 
شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.
 
اما پاسخ قسمت اول سوالات برخي از کاربران درخصوص "بیماری های پوستی" كه توسط دكتر امیر هوشنگ احسانی متخصص اين رشته داده شده است، به شرح ذیل است:
 
***مجتبی:
 
آیا راهی برای درمان فرو رفتگی‌ جای جوش وجود دارد؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: از "سابسیژن"(لیزرهای فراکشنال) می‌توان روی پوست به صورت تراشی عمودی استفاده کرد هر کدام از این روش‌ها به شدت و عمق فرورفتگی صورت بستگی دارد و البته هیچکدام از این درمان‌ها قطعی نیستند.
 
***ناشناس:
 
سوال: با سلام می‌خواستم ببینم درمانی واسه شلی پوست شکم یا بدن هست؟ آیا با لیزر درمان می‌شود؟ یا؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: شلی پوست در افراد متفاوت است و با هیچ روشی قطعا درمان نمی‌شود شلی اولیه‌ی پوست شکم را می‌توان با لیزر درمان کرد البته باید چندبار تکرار شود تا سفتی پوست شکم ایجاد شود البته این روش برای افرادی که سنشان بالاتر است اصولا کمتر جواب می‌دهد.
 
***مهدی:
 
من 31 سال دارم، جوش بیشتر روی صورت من در میاد و کمتر در جاهای دیگر بدنم دیده می‌شود بعضی وقت‌ها هم خیلی بزرگ می‌شه و چون سرجوش هم زیر پوست می‌مونه آن قسمت صورتم بالا میاد هرسال چندبار از این جوش‌ها روی صورتم دیده می‌شه من چکار کنم تا روی صورتم جوش در نیاد؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: با مصرف آنتی بیوتیک و یکسری کپسول  تحت نظر پزشک در طی 6 ماه الی 9 ماه می‌توان از بروز جوش بر روی صورت جلوگیری کرد البته به تازگی با "محلول‌های ضدجوش "و برخی صابون‌ها می‌توان از زدن جوش بر روی پوست جلوگیری کرد.
 
***یاسر:
 
برای از بین بردن جای جوش و گودی حاصل از جوش لیزر درمانی خوبه یا نه؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: می‌تواند درصدی موثر باشد هیچ روشی قطعی نیست اگر قصد از بین بردن جوش با لیزر است باید 4 الی 5 جلسه تکرار شود تا جای جوش بهبود یابد.
 
***آتوسا:
 
آیا راهی برای درمان فرورفتگی‌ جای جوش وجود دارد؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: به این سوال پاسخ داده شد.
 
***مهدی:
 
 با سلام. درمانی برای پوسته پوسته پوست صورت بیشتر در قسمت بینی وجود دارد؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: با استفاده از "پماد ضد قارچ"می‌توان از پوسته پوسته شدن پوست بینی جلوگیری کرد و یا با کرم‌های مرطوب کننده می‌توان پوسته شدن‌های بینی اطراف آن را تا حدی برطرف کرد.
 
***محمد:
 
جدیدترین روش درمان "پسوریازیس" شدید چیست آیا راه درمان قطعی میسر شده است لطفا توضیح کامل دهید با تشکر
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: فقط درمان کنترلی دارد درمان قطعی ندارد نمی‌توان آن را به طور کامل ریشه کن کرد درمان کنترلی و بیولوژیکی آخرین روش درمان این بیماری است.
 
***فریدون:
 
روش درمانی جدیدی برای درمان بیماری پسوریازیس پیدا نشده؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: بیولوژیکی آخرین روش درمان بیماری پسوریازیس است که می‌توان با آن بیماری را کنترل و درمان کرد.
 
***زهرا:
 
با سلام و خسته نباشید آیا راهی برای از بین بردن کک ومک وجود دارد؟ آیا لیزر کمکی به رفع آن می‌کند و لیزر خود ضرری دارد یا نه؟ برای رفع شوره سر بر اثر رنگ کردن مو چه باید کرد؟ با تشکر از شما
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: استفاده از ضدآفتاب برای رفع و محو کک و مک الزامی است و هیچ درمان قطعی برای بیماری "کک‌ومک" وجود ندارد، برای رفع "شوره سر" می‌توان شامپوی ضد قارچ استفاده کرد تا التهابات پوستی با شامپو ضد شوره بهبود یابد.
 
***ناشناس:
 
با سلام دخترم یه "خال مادرزادی" متوسط مودار روی سر‌ و صورتش داره می‌خوام یه جراح خیلی زبردست توی این زمینه‌ها بهم معرفی کنید ممنونم.
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: یک "جراح پلاستیک" ماهر وزبردست می‌تواند در این زمینه کمک کند متخصص پوست اطلاعاتی در این زمینه نمی‌تواند بدهد.
 
***محمد:
 
در قسمت کشاله‌ی ران و زیر بغل به سمت سینه پوست بدنم نازک شده به نظر می‌رسد و دارای رنگ تیره‌تر از بقیه بدنم است چرا؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: در بعضی نواحی بدن به علت وجود قارچ، باکتریال و چاقی یا برخی تیرگی‌های ژنتیکی پزشک معالج معاینه می‌کند تا علت را بررسی کند و با مصرف برخی کرم‌ها یا محلول‌هایی این تیرگی‌ها را می‌توان از بین برد.
 
***کیوان:
 
راه حل معالجه "بیماری صدفی" روی پوست را چگونه می‌توان درمان کرد لطفا راهنمایی بفرمایید؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: با مصرف کپسول، نور درمانی و  استفاده از داروهای موضعی می‌توان بیماری صدفی را کنترل کرد البته نمی‌توان قطعی و به صورت کامل درمان کرد.
 
***احمد:
 
روی پوست بدنم یکی دو تا برآمدگی کوچک گوشتی(شبیه زگیل ولی به رنگ پوست بدنم) پیدا شده راه حل درمان و علت بروز اینها چه چیزی می‌تواند باشد ممنون.
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: نام اصلی این برآمدگی کوچک گوشتی (خال گوشتی) است و با سوزاندن و قیچی کردن می‌توان آنرا از بین برد. گاهی اوقات این خال‌های گوشتی قابل بازگشت هستند البته می‌توان آن را کنترل کرد تا بازنگردد.
 
***میلاد رضایی:
 
آیا برای ناخن فرورفته در انگشت پا و ضدعفونی آن راه درمان خانگی وجود دارد؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: خیر راه درمان خانگی ندارد، اما اگر این ناخن فرورفته در ناخن پا اذیت می‌کند در بیمارستان‌ها و "کلینیک‌ها" می‌توان درمان کرد.
 
***عباس:
 
می‌خواستم بپرسم علت و درمان جوش‌های بزرگی که روی صورت و اطراف فک در میاد و زیرپوست بسیار بزرگ می‌شوند و بعد از تقریبا 10 روز تا دو هفته و بعضاً بیشتر خودشون به مرور از بین میرن یا با فشار دادن آنها مقداری خون آلوده و عفونی خارج می‌شود چیست؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: علت جوش زدن تحریک آنهاست زیرا مصرف "شیرینی‌جات" و تغذیه‌ نادرست  افراد دچار جوش  صورت می‌شوند با تغذیه مناسب می توان از بروز این نوع جوش ها پیشگیری کرد.
 
***امیر:
 
حدودا 2 سال است که پوست لبم بلند می‌شود و پوسته پوسته‌ است همراه با التهاب و قرمزی طی این مدت به دکترهای زیادی مراجعه کردم و انواع و اقسام روژلب استفاده کردم اما جواب نگرفتم سابقه‌ی بیماری "درماتیت سبوریک" دارم. راه درمان شما؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: این التهابات با سوزش لب خود را نشان می‌دهند افراد مبتلا باید مرتب لب‌های خود را با پماد یا کرم چرب نگه دارند اگر بهبود نیافت باید تست حساسیت برای درمان قطعی انجام شود.
 
***مرسی:
 
لطفاً در مورد نحوه‌ی پیشگیری و درمان جوش‌های صورت توضیح بدین؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: پیشگیری ندارد اما استفاده از غذاها، شیرینی و "زمینه‌های ژنتیکی" در بروز آنها بسیار موثر است.
 
***حامد موذن:
 
سلام من مدت 2 سالی است که بیماری پسوریازیس دارم هر روز بدتر می‌شود آیا تاکنون درمانی پیدا نشده در حال حاضر به خاطر مصرف پمادهایی که دکتر بهم داده پاهایم از زانو و انگشتانم بشدت تورم کرده چرا؟
 
پاسخ از: امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو: این پسوریازیس، پسوریازیس شدید است، پاسخ سوال در سوال 7و8 داده شده است.
 
گفتنی است قسمت دوم پاسخ به سوالات کاربران فردا 18 آذر ساعت 16 منتشر می شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۱۲:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام قصد بارداری دارم موهام نازک شده و خیلی صورتم جوش میزنه چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر من مبتلا به پسوریازیس هستم، دختر 2.5 ساله ام چند هفته پیش پماد حاوی سینولون 45 گرم و اسرین 20 گرم رو به دست و صورتش مالید، من سریع به حمام بردمش، میخواستم بدونم این براش عوارض داره؟ باید ببرمش دکتر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
سلام یک ماه هست که دور.دهانم قرمز میشه.خشک میشه علتش چیه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
سلام نزدیک.به یک ماه هست دوردهان بالای لبم قرمز میشه خشک میشه بایدچیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام
من الان 5ماهه که یه جوردونه هایی روی بدنم حتی کف پاهاوکف دستم رومیگیره جوری که حتی راه رفتن برام خیلی سخت میشود
این دونه هامعمولا موقعی که سرکارمیروم یاموقعی که داخل آشپزخانه هایی که برای جلسه آشپزی میکنندروزبعدش بازدوباره تمام بدنم رومیگیره
دکترهم باتمام آزمایشاتی که گرفتم هنوزچیزی رو تشخیش ندادن ومتاسفانه ازنظرمالی خیلی زندگیم سخت شده ودیگه نمیتونممیش پزشک برم
لطفاراهنمایی کنیدممنونم
Iran (Islamic Republic of)
تهرانی
۰۹:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
با سلام و وقت بخیر
خانم /آقا دکتر من دختری36 ساله هستم با پوست سفید بیش از یکسال پیش روی گونه سمت راستم قرمزی دایره ای شکل ایجاد شد که روش دایم جوش میزد مجدد جوش بهتر میشد دوباره همون منطقه جوش میزد ئ اون ناحیه کلا قرمز و ملتهب شده بعد از یکسال به پزشک مراجعه کردم به من ریفامپین به مدت 20روز و اریترومایسین به مدت یک ماه داد و یک محلول ساختگی بعد از یک ماه تغییری ایجاد نشد و بنظرم کمی بدتر هم شدم محلول را با محلول دیگری جایگزین کرد و بعد از مصرف صورتم من افتضاح شد دیگه کل صورتم حتی تا پلک هام درگیر شد دیگه او درمان و دکتر ادامه ندادم به دکتر دیگه ایی مراجعه کردم یکسری دارو های مختلف یرای کنترل التهاب پیش امده داد و انتروداکس و بعد از یک ماه التهاباتم بهتر شد ولی همچنان قرمزی و جوش رو گونه که بخاطرش درمان و شروع کردم خوب نشد به علت دوری مطب ایشون و شلوغی بیش ار حد و نتیجه نگرفتن دکتر دیگری رفتم ایشون گفتن بیماریت روزاسه هست و فقط با تتراسایکلین خوب میشی و هیچ چیزی به پوستت نباید بزنی نهایتا یه نرم کننده ملایم و من الان 50روزه که روزی 4تا تتراسایکلین250 میخورم و متاسفانه جواب نگرفتم بسیار بسیار ناراحتم پوستم در گذشته عالی بود .خواهش میکنم منو راهنمایی کنید مستاصل شدم دیگه..
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۲۲:۵۹ ۱۴ دی ۱۳۹۹
سلام دکتروقتتون بخیر همسرم همش پوست بدنش میخاره ومیسوزه ازچیه ؟؟؟ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۵۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام،وقتتت بخیر
من گاال گرفتمه و پمادپرمترین و لوسیون لیندان مصرف کردم بی فایده بوده و با هر بار حمام بدن خودم با صابون گوگرد میشورم
دکتر بهم گفته که قرص ایورمکتین۳میلیگرم ۵تا امروز و۵تا ۲هفته بعد استفاده کنم خواستم ببینم خوردن این قرص ضرری نداره واسم اخه شنیدم میگن گال قرص نداره،الان میترسم بخورم و کلافه شدمه
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۲۰:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام خانمی هستم ۵۰ ساله. چند سالی هست که لکه های سیاه رنگ دون دون مثل کک و مک از ناحیه پشت گردن کتف و و بازوهامو گرفته و همینطور داره بیشتر و پر رنگ تر میشه به پزشک هممراجعه کردم و تا بحال درمان دارویی جواب نداده. شما چه راه حل و درمانی برای مشکل من پیشنهاد میدید
Iran (Islamic Republic of)
م.ز
۱۳:۴۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
برای درمان خارش و زخم روی بینی چیکار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۱۲:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
علت خارش سروبدن چیه
Japan
فاطمه
۱۴:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.من چند سال پوست پشت بدن تیره شده بر اثر خارش مداوم چون من به داروهای مسکن حساسیت داشتم ونمیدونستم ومصرف میکردم وبدنم خارش میگرفت وحاصل اوناشده تیرگی پوستم دکترای زیادی رفتم وپمادهای ترکیبی وغیره هم استفاده کردم تاثیر نداشته چیکار کنم یه مدتم هست بازوهام وپاهام هم تیره شده ممنون میشم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
داودی
۰۸:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
حدود ۲ ساله کمرم میخواره و جاش لک میشه لطفا میشه کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
در حدود دو هفته لک‌هایی روی پوست شکم و بالاتنه‌ی من ایجاد شده که اول به صورت یک جوش ریز هست و بعد تبدیل به یک لک میشه. این لک‌ها اول در قسمت سینه‌ی من و به صورت دو لک بوده که در چند روز اخیر تعدادش روی بالاتنه‌م بیشتر شده.
هیچ خارش و سوزشی نداره و فقط به صورت لک‌هایی هست که بعد از یک مدت پوست پوست میشه. اگر امکانش هست لطفا جهت درمانش کمکم کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
مارشا
۱۲:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
با سلام.
من بیماری پوستی ماکولار آمیلوئیدوز دارم. الان حدود ۱۵ ساله هزار جور دارو و لیزر رو زیر نظر پزشک انجام دادم.
در مورد تاثیر گانودرما بر درمان ماکلار آمیلوئیدوز خیلی شنیدم. می خواستم بپرسم آیا درسته یا فقط تبلیغ و بازاریابیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
دانه های ریز زیرپوستی قسمت آرنج و سرزانوهام زده وقتی میخارونم خون میاد چیکارکنم؟مال چیه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام من سرم یک دونه زد بعد خاروندم تا الان که زیاد شده دونه نیست پوست سرم سفید شده انگار که کپک زده کسی میدونه راهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
Elham
۱۲:۵۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام دکتر.من 3 4تاکومدون روی صورتم دراومده.چی استفاده کنم اون کومدونابیادبیرون؟ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام ببخشید آیا باد صورت بعد لیزر منافذ پویت عادیه یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
Kipa
۰۱:۲۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
باسلام. پوست اطراف چشمان دختر ۵ ساله ام دچار خشکی و پوسته شده که احتمال بنده به درماتیت پلکی هست. نگرانی بنده از پیدایش این علایم در فرزندم خیلی زیاد هست. لطفا راهنمایی کنید که چه کار باید بکنم. سپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
مریم میرمفرح
۱۹:۴۳ ۱۸ دی ۱۳۹۸
من الان پوست صورتم هم قرمز و هم میخاره و هم میسوزه میشه شما راهنمایی ام کنید
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۰:۲۸ ۱۲ دی ۱۳۹۸
سلام من یک سال است که درگیره جوش درکشاله ران هستم به متخصص رفتم دارو داد خوب شد اما بعد از دو ماه باز درامد ازون بزرگ تر ایا این جوش عمل کنم یا با دارو خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
Wo8in4
۱۲:۱۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام وقتتون بخير .من امروز صبح متوجه شدم كه روي پوست صورتم يچيزي شبيه جوش ولي به رنگ ابي دراومده،ميخواستم كمكم كنيد بدونم ايا اين داره تبديل به خال ميشه يا چيز ديگه ايي هست(من صورتم جوش داره،ولي اين يه مورد روي لپم همين امروز اينجوري شد)ممنون ميشم جواب بدين
Sweden
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
سلام آقای دکتر بیبخشید میخواستم بپورسم دو رنگی پوست درمان داره .
Iran (Islamic Republic of)
زاهد صافی
۱۶:۲۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
سلام آقای دکتر من یه زخم روی پیشانی دارم تقریبا مال ۱۲سال پیشه امکان داره خوب بشه اگه امکان دار ه چطوری
Iran (Islamic Republic of)
النا
۱۵:۱۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
با سلام پاشنه پای من حدود سی ساله ترک داره هر دارویی هم استفاده کردم خوب نمیشه لطفا اگر کسی جواب سوالم رو میدونه جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
سلام واقعا درمانی برای پسوریازیس نیست ینی؟!!! ننیتونم بپذیرم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۰۳:۰۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید.مامان من حدود یکسال پیش کناره ناخنش چرک کرد خو ب شد چند بار اینجوری میشد تا اینکه چرکش زیاد شد و یهو شد زخم رفت دکتر پوست گفتن بیماری کناره ناخن هست.اسم بیماری رو اینجوری گفتن.بعد گفتن ک درمانش فقط با برداشتن خوب میشه.دکتر براش برداشت‌‌نمونه رو هم فرستادن پاتولوژی گفتن هیچی نیست خداروشکر.چند وقت پیش مامانم رفت ویزیت بشه برا بعد عمل ک دکتر دستشو ببینه گفته ک خیلی عمل خوبی بوده خداروشکر زخم نشده ولی پاتولوژی گفته یکم دیگه ازش مونده ک باید برداری دوباره ولی از نظر من تا زمانی ک زخم‌نشده‌ مشکلی نداره.حالا ب نظر شما بره باز برداره یا تا زمانیکه زخم‌نشه اشکال نداره ک بمونه؟؟،بعد اینکه چیزه خطرناکی نیست؟؟؟من از نگرانی شب و روز ندارم....مممنون از پاسخگوییتون
Netherlands
فاطمه افشار
۱۵:۰۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
سلام من چندساله رنج میکشم بخاطره صورتم کک مک داره توروخداکمکم کنی آیا لیزرجواب میده که خوب بشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۲:۳۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
باسلام من بیماری پوستی اکنه کونگلوباتا دارم راکوتان میخورم انتی بیوتیک میخورم هیچ تاثیری نداره نمیدونم بایدچیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
فرها کریم وند
۱۳:۲۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
باسلام یک زخم در پشت سر بالای گردنم درامده که این هرچند وقت باد میکنه و چرک ازش میاد بیرون بیش پزشک متخصص پوستم بردم درمان نشد خواهشمندم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
هانا
۰۱:۱۳ ۰۹ تير ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید،من ۵سال پیش جوشهای چرکی یدی زدم اما چون دستکاریشون نکردم جاهاشون سطحی مونده ،جوری که جلوی نور نمایان میشن،میخواستم بدونم بالیزر رفع میشه یا سابسیژن؟ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
شاهیوند
۱۹:۴۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام خانم چهل وپنج ساله هستم. باتوجه به اینکه الرژی فصلی و غذایی دارم ودرمورد استفاده از داروهای مختلف مثل بچه ها هستم وبدن ضعیفی دارم چه مارکی از بوتاکس برای من بهتر هست ؟ ایا می توانم از مسپورت استفاده کنم ؟ ممنون
Netherlands
آیدین
۱۰:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
با سلام، بنده خانومی ۲۸ ساله هستم، مشکلم اینه که قسمت میانی پوست لب بالایی و پایینی ام از زیر پوست به صورت دون دون سفید شده و اون قسمت کاملا بی رنگ هست و به مرور زمان احساس میکنم بیشترم میشه قبلا سفیدیش به این اندازه مشخص نبود، و سفیدی در لب بالایی بیشتر هست، بنظرتون مشکلم چی هست و چطوری درمان میشه؟!ممنون میشم پاسخ بدید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سحر
۲۱:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام من یه سوالی داشتم ، من تو صورتم زیگیلای ریز ریز دراومده بود که دکتر گفت این زیگیلا تو بقیه جاهای بدن هم پخش میشن این زیگیلارو برام لیزر کردن حالا میخوام بدونم اگر از لوازم ارایشم استفاده کنم ممکنه باز زیگیلا تو صورتم بزنه ؟ چون از لوازم ارایشم وقتی زیگیل داشتم استفاده کردم . ممنون میشم زودتر جواب سوالمو بدین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۱۴ ۱۱ دی ۱۳۹۷
با سلام: چند روزی هست که قسمت پا و کمرم قرمز میشود و دونه میزند حالت کهیر.و هر چند دقیقه حس میکنم یکی سوزن تو پاهام میزنه خیلی سوزش و درد دارم ؟ چند روز پیش سه شب قرص سفکسیم 400 استفاده کردم ایا علت ورم و سره سیاه دن جوشها چیست
ایا کهیر هستش یا مشکل از کبد میباشد؟ راهکار درمان چیه ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۸:۴۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
سلام مدت 1 ساله روی تمام پوست سرم جوش های سر سفید میزنه به خصوص پشت گردنم که جوش ها حجم بزرگتری هم داره باعث ریزش شدید مو هام هم شده شامپو کنوکنازول مصرف کردم فایده ای نداشت دایکسی سایکلین و ازیترمایسین هم مصرف کردم بعد از اتمام دوره دارو باز شدتش بیشتر میشه (البته این موارد با تجویز پزشک بوده ) خارش خیلی شدیدی هم داره یه مدت خوب میشه باز یه دفعه عود میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
سلام چند وقتي هست دونه هايي به شكل زگيل روی پوستم مشاهده شده ميشه لطفا بفرماييد درمان ميشود؟ مرسي
Iran (Islamic Republic of)
فایزه_رر
۲۱:۰۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام میخواستم بدونم کسی پاکسازی پوست برای تخلیه جوش های زیر پوستی انجام داده؟؟؟
من حدود ۲۰روز پیش انجام دادم توسط پزشک ولی جاهاشون قرمز مونده.طبیعیه یا ..؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ارنواز
۱۵:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
با سلام سوال من اینه : زیر بغلم جوش های زیادی دارم که باعث تیرگی اون مکان شده باید چیکار کنم ؟
Germany
محمدی
۰۰:۲۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام.یک ماهه خال ها و کک مک های صورتمو سوزوندم اما لکه های قهوه ای جای سوزوندن رو صورتم خیلی ناجورتر از خال های صورتم شده .لطفا پمادی چیزی معرفی کنید واسه از بین بردن‌ این لکه ها :((
France
ناشناس
۰۴:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
من خودم داشتم ولی الان خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
جواب آزمایش رو میخواستم بدونم اگه بتونید کمک کنین ممنون میشم
France
ناشناس
۰۴:۳۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
بیماریت چیه پسوریازیس یا صدفی هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
جواب آزمایش رو میخواستم بدونم اگه بتونید کمک کنین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
Mandella
۱۵:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
باسلام.من ۴سال پیش برای جای جوش هام زیرنظرمتخصص ازترتینوئین استفاده کردم وصورتم شروع به پوسته ریزی کرد.حالا پوست صورتم دورنگ شده. درست میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۰۸:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام من شش ماهه خال های صورتمو سوزوندم و الان جاهاشون سفید شده میخواستم بدونم امکان داره لک و پیس گرفته باشم ؟؟ با توجه به اینکه پدرم این بیماری رو داره
ممنون میشم پاسخ بدید
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۷:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۶
سلام ببخشید من با تجویز دکتر از ژل اکنومیس استفاده کردم شب سوم که زدم فردا صبحش پوستم قرمز شد و میسوخت الان دوروزه گذشته ولی قرمزی بیشتر شده و حالت سوختگی گرفته
تو رو خدا بگید چی کار کنم دارم دیوونه میشم
پوستم خیلی بد شده نکنه این قرمزیا جاش بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
من داروی گیاهی ساختنی تمام بیما ران پوستی رو دارم
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
ایا قارچ پوستی صورت مانع بوتاکس میشه؟
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
ایا قارچ پوستی تو صورت مانع بوتاکس میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
آ یاقرص تریامسینولون هست درداروخانه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
آ یاقرص تریامسینولون هست درداروخانه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
آ یاقرص تریامسینولون هست درداروخانه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
آ یاقرص تریامسینولون هست درداروخانه ها
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۳۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
من حدود سه سال اگزما داشتم خیلی متخصص رفتم ولی هر روز بدتر می شدم وپوست دستم نازک می شد تا اینکه در اهواز طب سنتی رفتم و فقط با رژیم غذایی که داد طی 4 تا 5 ماه کاملا خوب شدم طب سنتی علت را در کثیفی خون می داند اصلا هزینه ی زیادی ندارد فقط باید هر چه گفت انجام دهی بسیار عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۰:۵۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
دكتر پوستم صورتمو خراب كرده چجوري ميتونم شكايت كنم مدرك از كجا جور كنم خيلي ناراحتم
Iran (Islamic Republic of)
هانی
۱۱:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام .من جوشای زیادی روی پوست صورتم دارم میخواستم بدونم مصرف پمادتریامسینولون خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۳:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام میخاستیم بدونم پن لیکوئیدبنزیل پروکسایددئودراگ واقعابرای صورت خوب هست باعث پوستگی صورت نمیشود؟
United States of America
samira
۰۶:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام ...
من ۲۰سالمه اگزما دارم .البته الان خیلی بهتر شده نسبت به قبل ...روی صورتمم جای لک و جوشه
من پوستم به خاطر اگزمایی که دارم باید مرطوب باشه ...میخواستم بدونم میشه از ژل ترمیم کننده اوریاژ بعد از مرطوب کننده استفاده کنم واسه جای جوش ... به نظرتون برا من ضرر نداره . توی توضیحاتش نوشته بود واسه درمان التهاب و قرمزی خوبه .بعد از اصلاح هم میشه استفاده کرد میخواستم نظر شمارو هم بدونم ..o_0
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۰۱:۵۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام و عرض ادب.من ٢٥سال سن دارم.تا قبل از ٤ماه پيش من اصلا جوش نميزدم و اينكه الان سن جوش زدن من نيست! ولي حدود٤ماه روي پوست صورت من جوشهاي پراكنده زده شده و جوشها دوتايي كنار هم هستند،مثلا دوتا كنار هم روي پيشاني بالاتر از قسمت ابروها، روي صورتم و بيشتر زير گونه ها...من اصلا پوستي مستعد براي جوش نداشتم.لطفا راهنمايي كنيد كه علت اين جوش ها اگرجدي هست من به متخصص مراجعه كنم.پيشاپيش از پاسخ شما مچكرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد نیازی فر
۰۸:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
سلام
من برای پر پرپشت شدن ریشم از سیر استفاده میکردم چند روزی
قبل خواب سیر را رنده میکردم بعد به صورت می مالیدم
حالا وقتی بیدار شدم دیدم یچیز مانند جوش مانند قرمز از صورتم در چند جا در اومده لطفا کمکم کنید چطور آن را بردارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۴ دی ۱۳۹۴
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۳ دی ۱۳۹۴
باسلام
عرض به حضور جناب آقای دکتر که بنده با دو مشکل عمده مواجه می باشم:
1- وقتی ازحمام میام بیرون یک ساعت نشده موهای سر و پیشانی من شدیدا چرب میشه و وقتی سرمو میخارونم زیر ناخنهام پر میشه ازذرات چربی به همراه پوست سرم وهمین موضوع نیز باعث ریزش موهام شده به حدی که موهای سرم کاملا کم پشت شده
2- یه مشکل دیگه ای که دارم و خیلی هم منو اذیت میکنه اینه که زیر بغلهای من حتی توی دمای سی درجه زیر صفر هم به شدت عرق میکنه و تا میخوام کمی راه برم یا با کسی صحبت کنم زیر بغلهام خیس آب میشه و این امر باعث بوی بد عرق و بدتر از اون موجب خجالت بنده توی جمع شده است. لطفا در این مورد هم بنده را راهنمایی کنید.
پیشاپیش از مساعدت و راهنماییهای جنابعالی نهایت تشکر را دارم.
France
ناشناس
۰۴:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
شماازسنگ مرداب واسیاب شده البته ازعطاری بگیربعدازدوش گرفتن دستت روبزن داخل سنگ مرداب وزیربغل که خیس هست بکش بزارخودت خوش که میشه میریزه وعرق نمیکنه ازعطاری هم بپرسی بهت میگه چطوری استفاده کنی
Iran (Islamic Republic of)
maria
۱۰:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
سلام .من رنگ پوست بدنم خیلی سفیده و صورتم سوخته .باید چیکار کنم ک یه رنگ بشم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دینا
۱۹:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
با عرض سلام و احترام
حدود سه سالی است که روی صورتم مرتب کک مک در می آید و رنگشان هر سال پررنگ تر شده و بیشتر می شوند. برای از بین بردن این کک مک ها چه روشهای درمانی وجود دارد؟ (البته به غیر از ضد آفتاب چون استفاده از ضد آفتاب تاثیر زیادی نداشته است)
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
هنگامه
۱۱:۱۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
باسلام, مدت زیادی است لبهام پوست پوست وزخم میشه باید ازچی استفاده کنم
Netherlands
رویا
۱۳:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
سلام، من 45 سالمه و پزشک 3 هفته پیش خال ها و کک و مک های دست و صورتم را با استفاده از کوتر سوزاند؛ و بعد از آن از کرم سیکالفت اون استفاده کردم،اما الان اطرافش قهوه ای و وسط به صورت قرمز شدید باقی مانده است؛ چه مدت طول میکشد تا به طور کامل ترمیم یابد ؟آیا احتمال داره جایش باقی بماند؟خواهشا جواب من را بدهید!!! خیلی ناراحتم
Germany
بیمار
۱۵:۵۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام.مدتی پیش پشت دستم در اثر داغی فر سوخت و بعداز چهار ماه به اندازه ی یک دایره متوسط روی پوستم مونده هفته پیش به دکتر مراجعه کردم پماد لوک اسید تجویر کردندو گفتند هدشب استفاده کنم ولی هیچ تغییری نکرد ایا با استفاده مداوم پماد این لک از بین میره .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ااسما عیل شادکام
۱۲:۰۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
سلام چندین سال قرص تیروید مصرف میکنم می خواستم بدانم بدنم خرش شدید دارد عاملش قرص هاست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۱:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
با سلام من چند ماهه که از قرص راکوتان برای جوشهام استفاده می کنم صورتم دیگه جوش نمی زنه ولی مدت درمانم تموم نشده می خواستم بدونم برای درمان جای جوشهام می تونم از کرم سیکالفیت اون استفاده کنم؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۲۱:۳۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
سلام . لطفا درباره بیماری پوستی لیکن آملو ای دوسیس اطلاعات بدین ایا درمان داره .؟ چند سالی دارو استفاده میکنم. به همراه پماد های متعدد ولی نتیجه نداشت. لطفا راهنمایی کنیند. سپاسگزارم...
Iran (Islamic Republic of)
عسل شایسته
۰۱:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
سلام من دختری هستم ک حدودا 19ساله بیماریه پستوریازیس دارم تموم دستم قرمز شده وخیلی پوستش میریزه بعضی وقتاخارش هم دارم لطفا راهنمااییم کنید؟؟
درضمن راهی برایه ریشه کن کردن این بیماری وجود نداره؟؟
سوال دوم .من ازدواج کردم میخواستم بپرسم اگه حامله شوم بچم از این بیماری میگیرد یانه؟؟
France
ناشناس
۰۴:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام خوب میشه من خودم خوب شدم
France
ناشناس
۰۴:۴۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
خدا همه بیماران را شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۸:۱۳ ۰۵ دی ۱۳۹۳
سلام من ده سال پسوریازیس دارم ضایعات پوستیم کمه اما درد مفاصل دارم ازمایش دادم ومتخصص رماتولوژی رفتم میگن مشکل خاصی ندارین یه نرمی استخوان مادر زادی میخواستم بدونم این دردا مربوط به بیماریمه بس چرا انقدر استخوندرد دارم
France
ناشناس
۰۴:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
خوب شدنی هست منم خودم این بیماری روداشتم و بهت قول میدم خوب بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام.
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۸:۱۰ ۰۵ دی ۱۳۹۳
سلام من ده سال پسوریازیس دارم ضایعات پوستیم کمه اما درد مفاصل دارم ازمایش دادم ومتخصص رماتولوژی رفتم میگن مشکل خاصی ندارین یه نرمی استخوان مادر زادی میخواستم بدونم این دردا مربوط به بیماریمه بس چرا انقدر استخوندرد دارم
France
ناشناس
۰۴:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
من خودم خوب شدم و داروها شو میدونم بهت بگم استفاده کن
Iran (Islamic Republic of)
حسین 322
۲۳:۵۶ ۰۳ دی ۱۳۹۳
با سلام خانمی 35 ساله هستم که پس از یک دوره استرس شدید دچار ریزش موی شدید شدم به طوری که کف سرم نیز دیده می شود با مراجعه به دکتر تشخیص ریزش موی مردانه دادند که مصرف فیناستراید نیز افاقه ای نکرد انواع شامپوها ی ضد ریزش را هم آزموده ام به ماینوکسیدیل هم آلرژی دارم شما را به خدا راهنمایی ام کنید
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۲۱:۰۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
با عرض سلام و خسته نباشید جناب اقای دکتر: من به علت تیغ کردن رو یه قسمت بدنم حساسیت پیدا کردم و همش میخاروندم تا جایی که زخم شده والان کلا لک شده تا جایی که اصلا خوب نمیشه الان چند ماهه. اقای دکتر چیکار کنم هر چند وقتم دجار خارش میشه. من 24 سالمه یه راه حل بهم پیشنهاد بدید خیلی باعث عذابم شده . سپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۳:۳۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۳
سلام خسته نباشید با تشکر از سایت خوب و زحمات بی بدیل شما پزشک محترم من 33 سال سن دارم حدود 3 سال پیش در بارداری اول دانه ای شبیه به جوش روی نوک بینی من بوجود آمده که تا حالا خوب نشده عفونی نیست ولی هرچند وقت یکبار بزرگ و کوچک می شود هر وقت هم به آن دست می زنم خونریزی می کند و تا چند روز درد دارد من چکار کنم آیا باید با لیزر بسوزانمش اصلا خطرناک هست؟ اگر با لیزر خوب شد جایش برروی بینی من نمی ماند و دوباره برگشت ندارد؟ با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۱۱:۳۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
سلام و خسته نباشید.. من پسری 23 ساله هستم مدتی است پوست سر من به شدت درد میکنه به متخصص پوست در شهرستان خودمون مراجعه کردم وایشان رطوبت و التهابات پوست سر راتشخیص دادن با اینکه دوره درمان با دورهای دارویی که دکتر داد رو استفاده کردم(داروها قطره کانازول و کپسول سفالکسین) ن تنها بهتر نشده بلکه به آن سوزش و خارش هم اضافه شده از شما تقاضا دارم چون خیلی از این بیماری رنج میبرم لطفا توضیح بدید دقیقا بیماری من چه چیزی میتونه باشه و درمان اون چیست. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۳
ایا وکس برای از بین بردن جوش سر سیاه خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۶:۳۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
سلام
من چند روز پیش هنگام بیرون رفتن از خانه چون خیلی عجله داشتم عطرم را تند تند به ناحیه گردنم زدم با اینکه عرق کرده بودم...همون لحظه احساس سوزش کردم با دستم چند بار رو گردنم زدم...بعد از چند ساعت متوجه شدم همون قسمت که عطر زدم میخاره وقتی تو آینه نگاه کردم دیدم قرمز و پوسته پوسته شده بضی قسمتها هم زخم شده بود...بعد از سه چهار روز زخمها رفتند فقط الان یعنی بعد از گذشت سه چهار روز لکه های زخم به شکل قهوه ای رو پوستم مونده...پوستمم سفید هست به همین خاطر شکل خیلی زشتی پیدا کرده...زخم کاملا خوب شده...خواهش میکنم بگید چجوری این لکه رو از بین ببرم...اگه میشه جوابم را بدید ...لطفا
Iran (Islamic Republic of)
منصوري پور
۰۰:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
سلام اقاي دكتر من اومدم مطب شما كفتيد كه روزاسه دارم.ايا خوردن ادويه جات ضرر دارد. ايا موقع بيرون رفتن از خانه بايد ضد افتاب بزنم.
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۰۰:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
سلام دکتر من از بیماران شما هستم. برای جوش های صورتم دکوتان تجویز کردین. اما پس از اتمام دوره به شکل وحشتناکی برگشته حتی از قبلم بدتر... میشه راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
سلام من لیزر to o 3 پنجشنبه انجام دادم صورتم خیلی قرمز شده آقای دکتر این حالت عادی ست
Iran (Islamic Republic of)
الهه قاضی
۱۲:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
با سلام
من برای از بین بردن جای جوش های صورتم به پزشک مراجعه کردم ایشان از یک محلول روی جای جوش ها که به صورت لک های قهوه ای باقیمانده بود استفاده کردن که بعد از چند ساعت پررنگ تر شدن وگفتن که بعد از چند روز به کل از بین می رود.ولی از گفتن نام محلول خود داری کردن سوال من این است که نام این محلول چیست؟
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سارا گل
۱۳:۰۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام من شش ماهه بودم صورتم سوخت آیا با لیزر صورت من خوب میشه؟ در ناحیه دهان فرورفتگی دارم این فرورفتگی ها با لیزر خوب می شود؟ شما چه راهی پیشنهاد می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۲۱:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
سلام من دو سال پیش لکهای صورتم را با روش rf خواستم بردارم اما بدتر شده صورتم پر از لکهای خاکستری هزینه های زیادی برای برگشتن صورتم به قبل از rf گذاشتم اما هیچ نتیجه ای نگرفتم از شما خواهش می کنم راهنمایم کنید ممنون و متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
اصغر از بوشهر
۱۵:۴۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
با سلام و خسته نباشید
التهاب و قرمزی پوست بعضآ همراه با خارش شدید در ناحیه سر و صورت و گردن دارم البته این التهاب و قرمزی پوستم تنها محدود به سر و صورت و گردن میباشد ولی خارش شدید را در تمام قسمتهای بدنم دارم " ضمنا به پزشک متخصص هم که مراجعه کرده ام علت را اضطراب و افسردگی تشخیص داده اند ولی به نظر خودم اینطور نیست چون بنده بسیار انسان شاد و خندانی هستم " لطفا راهنمایی بفرمایید باید چکار کنم ؟ با تشکر
France
ناشناس
۰۴:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
پسوریازیس هست اگرپوسته هم میده منم خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
محمدى شاد
۱۱:۴۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
من وقتي ادرار ميكنم ادرارم كاملا تخليه نمي شود ، من چكار كنم،
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۲۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
سلام با تشکر از حسن توجه شما بابت این موضوع دو طرف لب افتادگی پیداکرده وخط افتاده چه کنم.ممنون
Germany
محمد
۲۱:۱۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
با سلام درمان لیکن پلان چیست آیا جوش های زیر پوست سر و ضایعات دهان و کنار زبان نشانه لیکن پلان است با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۲۰ ۰۴ دی ۱۳۹۲
با سلام بنده چند سالی است که درماتیت دارم و زیر ریش و دور لبم پوسته پوسته می شود از قرص و شامپو کتوکونازول و همچنین پماد تریامسینولون ان ان نیز استفاده کردم ولی بهتر نشده است.
ضمن اینکه از مواد موضعی نمیتوانم استفاده کنم چون به جوش زیر پوستی تبدیل میشود
لطفا" دارویی یا محلولی معرفی نمایید
با تشکر از راهنماییتان
Iran (Islamic Republic of)
ملاحت
۱۰:۱۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۲
در کلینک باشگاه خبر نگاران را کلیک می کنم برای طرح پرسش موفق نمی شوم چه باید بکنم اطلاعاتی در باره RFروی پوست دارم ایا مثمر ثمر روی شلی پوست صورت دارد