طبق آمار وزارت بهداشت ماهانه ۱۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۴۹۰ گرفته می‌شود که بخش عمده‌ای از آن مربوط به حوزه داروست.

دکتر ریاضی مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درخصوص سامانه ۱۴۹۰ گفت: سامانه ۱۴۹۰ از ابتدای امسال به صورت جدی فراگیر شده است به طوری که آمار تماس با این سامانه در فروردین ۱۴ هزار تماس بوده که به تدریج با کمبودهای دارویی در خردادماه به ۲۳۰ هزار تماس رسید که با مدیریت صحیح حوزه "دارو" میزان تماس‌ کاهش یافته و در حال حاضر به ۱۰۰هزار تماس در ماه رسیده است. 

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد تماس‌های گرفته شده با این سامانه هم اکنون مربوط به دارو است،عنوان کرد: بخشی از این تماس‌های مربوط به حوزه دارو مربوط اطلاع‌رسانی، نحوه مصرف و عوارض دارو و پخش دیگر آن مربوط پیدا کردن دارو است که کدام دارو در کدام داروخانه موجود است. 

ریاضی خاطر نشان کرد: بخش دیگری از تماس‌ها مربوط به انتقادات و شکایات از بیمارستان‌ها و بخش اورژانس بیمارستان‌ها و حتی اورژانس بخش بیمارستانی است که شکایات مربوط به اورژانس در‌‌ همان روز پیگیری می‌شود و بقیه مسائل مربوط به درمان ظرف سه تا یک ماه پیگیری شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار