کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر ایران در یازدهمین نشست از دومین دوره نمایشنامه خوانی هفتگی خود، نمایشنامه خوانی "مصاحبه" نوشته بهزاد صدیقی و کارگردانی مهبود مهرنوش را اجرا می کند.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از از روابط عمومی کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر ایران، نمایشنامه "مصاحبه" نوشته بهزاد صدیقی  و کارگردانی مهبود مهرنوش  کاری از گروه تئاتر "بامداد" پنج شنبه و جمعه، 21 و22 آذرماه، ساعت 18 در تالار آمفی تئاتر فرهنگسرای ابن سینا خوانده می‌شود.

در این نمایشنامه‌خوانی حسین شعبانی ( بهرام و صدای سراینده شعر)، سید ابراهیم احمدی ( پسربچه)، سپیده پهلوان زاده (فاطی)، منصوره ایزدپناه (مادام رنه)، مونا اکرمی (خانم منشی)، دکتر مجید مشیریان (موسیو ژرار)، زهره کریمی (صدای مادر)، پیام مهرنوش (گدا)، سعید نصرتی (نظافت چی)، حسین شعبانی (مرد گدا)، مهدی گنجه ای فر (گوینده اخبار و پلیس)  نقش خوانی می کنند. همچنین کامران بهرامی (مشاور کارگردان)، حسین شعبانی (دستیار کارگردان)، مسعود شادمان (عکاس )، هانیه محسنی پور (منشی صحنه)، میثم احمدی (موسیقی)، حسین شعبانی (شاعر) این کارگردان را یاری می کنند و موسسه فرهنگی هنری "افرا مانا" تهیه کنندگی این اثر را بر عهده دارد.
 
نمایشنامه "مصاحبه"، که در سال ۸۷ نوشته شده و تقدیر شده مسابقه نمایشنامه نویسی رادیو در همین سال است، درباره زوج جوانی به نام فاطی و بهرام است که به عنوان مهاجر ایرانی در پاریس زندگی می‏ کنند. فاطی، که در هنگام جنگ آمریکا و عراق خود را برای مصاحبه و استخدام در یک شرکت در پاریس آماده می ‏کند، از سویی، نگران زندگی خود و همسر و تنها فرزند کودکش است و از سوی دیگر دلتنگ خانواده اش در اهواز است. او در روز مصاحبه با مرد کارفرما، تلاش می‏ کند به سوالاتش با دقت پاسخ دهد. مرد کارفرما در پایان مصاحبه به او امیدواری می‏ دهد که در این مصاحبه قبول خواهد شد و ...  

پیش از این نیز طی 10 هفته، نمایشنامه های "هندوانه" نوشته و اجرای رحیم نوروزی، "اعترافاتی درباره زنان" نوشته محمدامیر یاراحمدی و کارگردانی فریدون محرابی، "نگاره ای به رنگ شبق" نوشته و کارگردانی سلما سلامتی، "فراتر از صداقت" نوشته ندا ثابتی و کارگردانی زری طالبی، "گستره سکوت" نوشته وکارگردانی امین بهروزی، "پرنده مردنی است" نوشته و کارگردانی حسین میرزاییان، "اتوبان نواب جنوب به شمال" نوشته و کارگردانی رضا صابری، "خانه، آشپزخانه" نوشته و کارگردانی حسن معجونی،  "فوژیون" نوشته وکارگردانی محمد میرعلی اکبری و  "ما گم شده ایم در ..." نوشته و کارگردانی محمود سالاروند نمایشنامه خوانی شده بود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نمایشنامه خوانی می‌توانند نیم‌ساعت پیش از اجرا، بلیت‌های خود را از گیشه‌ این تالار تهیه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره  تلفن‌ 88088301 تماس بگیرند.

گفتنی است، کانون نمایشنامه‌نویسان خانه‌ تئاتر ایران با همکاری فرهنگسرای ابن سینا به منظور خوانش آثار نمایشنامه نویسان اعضای خود، با هدف آشنایی شهروندان با فعالیت نمایشنامه‌نویسی حرفه‌ای، در روزهای پنج شنبه و جمعه‌ هر هفته  در نیم سال دوم 92 نشست‌های نمایشنامه خوانی برگزار می‌کند.

گفتنی است، فرهنگسرای ابن سینا در شهرک غرب، فاز دو، خیابان ایران زمین شمالی واقع است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوریه رسولی
۱۱:۳۲ ۰۳ دی ۱۳۹۲
بازیگران این کار بسیار حرفه ای بودند و کار با توجه به نمایشنامه ی ضعیف عالی اجرا شدو این امر به خاطر حضور صداپیشه های رادیو بود.