آیت‌الله جنتی در اختتامیه مسابقات قرآن کریم هوافضای سپاه:

التزام به ولايت فقيه نشانه فرزندان قرآن است/مسلمان کسی است که با شنيدن صداي مظلوم جلو برود و دست ظالم را قطع کند

دبیر شورای نگهبان با بيان اينکه اگر کسی قرآن می‌خواند اما به ولایت فقیه معتقد و ملتزم نیست، او فرزند قرآن نیست، گفت: مسلمان و قرآن خوان واقعی کسی است که وقتی مظلومی فریاد زد، جلو برود و دست آن ظالم را قطع کند، نه اینکه فقط برای او گریه و زاری کند، بلکه دشمن ظالم و یاور مظلوم باشد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در نیروی هوافضای سپاه، که در حسینیه سیدالشهداء برگزار شد اظهار داشت: خدا را شاکر هستم که در این برنامه قرآنی حضور یافتم و سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان احمد کشوری را که همان طور که در جبهه ها پرواز می کرد، انشاءالله در آسمان ها نیز با ملائکه خدا پرواز کند، گرامی می دارم.
 
وی افزود: قرآن امانتی است که خداوند توسط پیامبر بزرگمان به امت سپرده و با امانت دیگری که عترت معصوم عزیزش باشد، این امانت را مایه نجات قرار داده که اگر شما دست توسل و تمسک به عترت و قرآن بزنید، هیچ گاه گمراه نخواهید شد.
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر آیات شریفه قرآن به دقت و با تدبر خوانده شود و در فکر و مغز و دل انسان اثر بگذارد و در اخلاق و رفتار و کردارش مثمر ثمر باشد، انسانی الهی، قرآنی، محمدی، علوی و حسینی می‌سازد.
 
آیت الله جنتی گفت: این طور انسانها در جبهه پیروزمندترین نیروها هستند و در مدرسه و دانشگاه برجسته ترین معلمین و یا شاگردان و در اداره خدمتگزارترین مامور نظام جمهوری اسلامی و در خدمت به مردم در صحنه‌های مختلف از جمله زلزله‌ها، سیل‌ها، سختی و تنگناها مخلص‌ترین خدمتگزاران و به هر صحنه‌‌ای که وارد شوند برجستگی خودش را دارد.
 
دبیر شورای نگهبان افزود: من گاهی فکر می‌کنم اگر روز قیامت در صحنه محشر وارد شویم، که یکی از نامهای این روز روز حسرت خوردن و ندامت و پشیمانی است، یکی از حسرت‌ها فاصله با قرآن و عدم بهره برداری از آن است، لذا انسان در آنجا می‌فهمد که مي‌توانسته به واسطه قرآن به عالی‌ترین درجات فردوس نائل گردد، اما با فاصله‌ای که با قرآن داشته زمین‌گیر شده است.
 
آیت‌الله جنتی اظهار داشت: خیلی حسرت دارم که چرا قرآن در یک کشور اسلامی در دست ما بود و از کودکی قرآن را معلمین و پدر و مادر به ما می‌آموختند و ما نتوانستیم از این قرآن استفاده کنیم و چرا به وسیله این قرآن با خدا آشنا نشدیم.
 
وی تصریح کرد: قرآن معرفت به خدا و آیات الهی را از آسمان و ماه و خورشید و ستارگان و ابر و باران و خاک و زمین و گیاهان و حیوانات و خلقت انسان را به رخ می‌کشد و واقعا من احساس می‌کنم که ما چرا فکر نمی‌کنیم.
 
دبیر شورای نگهبان گفت: امروز به روایتی شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) است که می‌فرمایند؛ بر شما باد به فکر کردن، فکر زندگی قلب آدم با بصیرت است، یعنی قلب بدون فکر مرده است. قلب کلید درهای حکمت است و قرآن انسان را به فکر وا می‌دارد.
 
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اگر کسی از کره مریخ به زمین بیاید و خبر نداشته باشد که اینجا چه خبر است و بعد به زایشگاه برود و نگاه کند که چگونه از شکم یک زن یک فرزند بیرون می‌آید، که در 9 ماه دوران بارداری با چشم غیر مسلح دیده نمی شد و بعد رشد کرد و متولد شد، دستان و انگشتان و ناخن ها، پاها و چشمان و گوش ها، زبان و معده و قلب و دستگاه گوارش، گردش خون و تنفس برای او ساخته و پرداخته شده و به این دنیا آمده است، بسیار تعجب می‌کند که در شکم این مادر چگونه تمام این تجهیزات با چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی خلق می شود.
 
وی گفت: از ابتدای خلقت تا به امروز پزشکان درباره بشر و شناخت اندام او مطالعه داشته اند و تا قیامت هم که بشر زنده است، در این باره کار می کنند اما تا به حال به اعمال وجود انسان نرسیده اند که این بشر و همه خصوصیات اندام او را در ظاهر و باطن بفهمند که چه خلقت عجیبی است.
 
آیت الله جنتی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ من در سفر آمریکا که رفته بودم دوستان گفتند برای این دست شما که از کار افتاده به پزشکان نشان دهید، شاید کاری و فکری کنند، لذا متخصص‌ترین پزشکان آمریکا ایشان را معاینه کردند، اما گفتند نمی‌شود کاری کرد، زیرا در این قسمت سر گوش شما صد هزار رشته عصبی وجود دارد که همه عایق بندی شده و این رشته ها پاره شده و از بین رفته است، بنابراین در شکم مادر نیز صد هزار رشته عصبی و در هر قسمتی از بدن عایق بندی شده، آیا این موضوعات کافی نیست که در خلقت خود دقت کنید؟
 
دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: همه موجودات نشانه ها و آیات خدا هستند، در مغز و روح انسان و در جسم او ناشناخته ترین مسائل وجود دارد.
 
همچنین مرکز محبت در قلب است و نشان می‌دهد که در دل کدام سلول‌ها حامی محبت و کدام برای بغض و غضب و خشم خلق شده و نیز قدرت تفکر و حالت تاسف و تاثر همگی خلق شده است.
 
وی تصریح کرد: آیات دیگر که راجع به زمین و گیاهان روییده شده در آن است، نشانه ای برای مردم بوده که خداوند می فرماید: ما این زمین را زنده می کنیم و دانه و گیاه در آن رشد می دهیم و می رویانیم، لذا باید فکر کنیم که هزاران دانه در زمین چگونه پیدا شد در آن روزی که این زمین خلق شد، نه انسانی بود نه گیاه و نه آثار حیات زندگی و هیچ چیز. بعد اینها یکی یکی پدید آمد، در این انسانها اول حضرت آدم (ع) در گیاهان اولین گندم، جو ، برنج، عدس ، نخود و باغ های درختان خرما ، انگور و ... مردم اینها را خلق نکردند و باید شکر خدا را به جا بیاورد.
 
امام جعه موقت تهران تصریح کرد: از آیات دیگر خداوند روز و شب است و اینکه چه کسی این نور و ظلمت را خلق کرده و نعمت کار و تلاش در روز و خواب و استراحت در شب را با ماه و خورشید معین فرموده است.
 
آیت الله جنتی گفت: همه این آیات قرآن انسان را با خدا آشنا می کند، حضرت علی (ع) می فرماید: قرآن بدترین دردها را شفا می دهد.
 
وی افزود: بدترین دردها کفر و گمراهی بوده که از سرطان و بیماری های گوناگون بدتر است، آنکس که خدا را نمی شناسد و کافر است اگر آیات توحیدی قرآن را که مربوط به خداشناسی است بخواند، به عظمت و قدرت و حکمت و علم خدا پی می برد.
 
دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: شما عزیزان که در مسابقات قرآنی شرکت می یابید، باید روی آیات قرآن با تدبر و دقت فکر کنید و بعد از نماز صبح با توجه آیات قرآن را بخوانید و ببینید این آیات چه الهاماتی دارد.
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که قرآن به ما یاد داده است این است که ای بشر اینهایی که تو می‌بینی ظاهر دنیاست و خبرهای دیگر غیر از آن وجود دارد، مثلا ملائکه که عدد آنها از بشر بسیار بیشتر است و چه در آسمان و چه در زمین و مامورین خدا در تدبیر امور هستند و بعد نظارت ها بر کار شماست که آنها نگهبانان شما هستند.
 
آیت الله جنتی گفت: همانطور که در همه جا نگهبانی و پست وجود دارد ملائکه‌ای هستند که ماموریتشان نگهبانی از انسانهاست مامورانی بزرگوار و با کرامت (کرام الکاتبین) کهب رای شما می نویسند و می دانند که چه می کنید و هیچ چیز مانع کار آنها نمی شود.
 
وی افزود: خیلی از چیزها را چشم ها نمی بیند و گوش نمی شنود ، بسیار یاز آیات قرآن ماورای این محسوسات را نشان می دهد.
 
دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: مثلا در سوره کهف می‌خوانید که حضرت موسی (ع) از خدا درخواست کرده بود که در سفر همراه حضرت خضر (ع) باشد و حضرت خضر (ع) گفت که ای موسی تو اینقدر طاقت و صبر و حوصله نداری که همراه من باشی و کارهای من را ببینی موسی (ع) همراه او آمد و در این سفر قرآن چند صحنه را نشان می دهد.
 
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: در این سفر حضرت خضر (ع) کشتی را راه کرد و موسی (ع) گفت: چرا این کار را می کنی و خضر (ع) گفت: دیدی گفتم نمی توانی و صبر نداری؟ بعد گفت سر این کار این بود که این کشتی باری می برد و اعضای آن نانی از آن در می آوردند اما پادشاه زمان این کشتی ها را می گرفت و می برد، اما کشتی های معیوب را نمی گرفت، لذا من این کشتی را سوراخ کردم تا پادشاه آن را نبرد و نان آنها بریده نشود و یکی دو ماجرا مانند این که مسائل پشت پرده ای بود که حضرت موسی (ع) از آنها خبر نداشت.

امام جمعه موقت تهران گفت: نتیجه این است که بالاخره یک کسی هست که ما او را نمی بینیم و او خبر دارد که مثلا این کشتی مال ه کسی است و اگر گرفته شود، کارکنان آن نانشان بریده می شود و خدا نمی خواهد آنها گرسنه بمانند، لذا این چنین موضوعات از چشم ما پنهان بوده و از این موارد فراوان است.
 
وی افزود: خداوند انسان را با غیر از مواردی که می بیند، آشنا می کند و به او می‌فهماند مسائل دیگری نیز وجود دارد.
 
آیت الله جنتی خطاب به قاریان قرآن نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: تا آنجا که می‌توانید به قرآن دقت کنید. درست است که انسان علاقمند است قرآن را بیشتر بخواند و به جلو برود، اما بهتر است که انسان بر روی آیات قرآن دقت کند و متوجه شود.
 
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: شما به عنوان فرزند قرآن باید در همه صحنه ها حضور داشته باشید، عده ای در قبل از انقلاب بودند و حالا نیز هستند که اگرچه کم هستند، اما این از لحاظ جسمی است وگرنه عددشان زیاد است که دلشان خوش است فقط بنشینند قرآن و دعای کمیل و ندبه و نافله‌ها و همه مستحبات را بخوانند و انجام دهند، اما به خیر و شر مردم، وضعیت مملکت و اقدامات دوستان و دشمنان داخلی و خارجی کاری ندارند، فقط می‌خواهند قرآنی بخوانند و آبگوشتی بخورند.
 
وی افزود: یک مسلمان و قرآن خوان واقعی نمی‌تواند اینطور باشد، لذا افرادی که فقط الفاظ را از قرآن بلد هستند، به دردی نمی‌خورند.
 
آیت الله جنتی تصریح کرد: قرآن فرزندی می‌خواهد که وقتی نیاز به بسیج در مقابل دشمن بود، در مقابل گلوله‌ها سینه ستبر کند و روی مین برود، مانند همین بچه‌های بسیج که به نفع اسلام و نظام و کشور رفتند و دشمن را ذلیل کردند.
 
آیت الله جنتی گفت: مسلمان و قرآن خوان واقعی کسی است که وقتی مظلومی فریاد زد، جلو برود و دست آن ظالم را قطع کند، نه اینکه فقط برای او گریه و زاری کند، بلکه دشمن ظالم و یاور مظلوم باشد.
 
وی افزود: فرزند قرآن و تربیت شده قرآن کسی است که وقتی مشکلی برای مردم پیش می آید، به صحنه بیاید و در انتخابات بی تفاوت نباشد و بگوید که ما فقط نماز و قرآن می خوانیم.
 
دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: کسی که بی‌تفاوت باشد که سرنوشت مملکت چگونه رقم می‌خورد و آن کس که می‌خواهد در انتخابات بیاید چه بلایی بر سر مردم بیاورد و خیر و شرش چگونه است، خدمت می‌کند یا خیانت، چنین فردی حضور در صحنه‌ها ندارد.
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر مديريت ولایت فقیه در کشور اسلامی نباشد، هرج و مرج می‌شود. اینکه این مدیر چه شرایطی باید داشته باشد و دیگران در برابر او چه مسئولیت و وظیفه‌ای دارند، مهم است.
 
آیت الله جنتی افزود: اگر کسی قرآن می‌خواند اما به ولایت فقیه معتقد و ملتزم نیست، او فرزند قرآن نیست.
 
دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: اینکه کسی بگوید ما به موضوع ولایت و زیرپا گذاشته شدن حق حضرت علی (ع) کاری نداریم و هر کس حاکم شد ما از او اطاعت می‌کنیم این نمی‌شود، بالاخره باید گفت که این کرسی جای معاویه است یا حضرت علی (ع) و چه کسی باید دست بیعت بدهد و او را در این جایگاه بشناسد؟ همین مردم هستند.
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کسی از آسمان نمی‌آید حاکم تعیین کند که حکومت کشور اسلامی را به دست بگیرد، لذا خود مردم به دستور قرآن مجید این کار را انجام می دهند.
 
وی افزود: مردم اگر کسانی که وارد نیستند و جاهل و مغرض هستند انتخاب کنند و اگر شما عزیزان قرآنی و امثال شما در این میدان فعال نباشند، قرآن به دست دیگران می افتد.
 
آیت الله جنتی گفت: آن وقت کسانی می گویند چرا جلوی بی حجابی را نمی گیرند و خیانت می کنند ، خدمت نمی کنند و سیاسی کاری می کنند. در آن موقع هرچقدر فریاد می زنند فایده ندارد، زیرا آنجا که باید کار می کردی تا برای آینده کشور سرنوشت ساز باشی، نکردی و بعد حالا داد و قال می کنید.
 
دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: ولی اول و اصلی ما حضرت مهدی ولیعصر (عج) است که ولی امر مسلمین نیز به عنوان نیابت ایشان کار می کنند، لذا باید به امام زمان (عج) توجه داشت و زیارت های ندبه، آل یاسین و دعاهای دیگر ایشان را باید خواند.        
 
امام جمعه موقت تهران، تاکید کرد: آخرین سفارش من به شما عزیزان از لحاظ عبادی نماز اول وقت است و یک فرزند قرآنی نمی تواند نمازش را عقب بیندازد.
 
وی افزود: در جبهه جنگ وقتی هنگام اذان شد و الله اکبر گفتند، دو صف می شدند و یک عده جلو می ایستادند و عده دیگر نماز می خواندند و بالعکس، آن هم نماز اول وقت و جماعت این کار امام حسین (ع) در روزعاشورا بود لذا مبادا شما که قرآن می خوانید از نماز اول وقت غافل شوید.
 
دبیر شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند شر دشمنان اصلی اسلام یعنی آمریکا و انگلستان را از سر مردم مسلمان کوتاه کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دبیر ، شورا ، نگهبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار