رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این که بابک زنجانی دو پرونده مفتوح در این کمیسیون دارد، گفت: کل مجلس مدعی مرتضوی است

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به پرونده‌های بابک زنجانی در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: بابک زنجانی دو پرونده مفتوح در کمیسیون اصل 90 دارد.   
 
وی افزود: بابک زنجانی پیش از این پرونده‌ای در کمیسیون اصل 90 داشت که در حال پیگیری بود و اخیرا نیز پرونده‌ای در خصوص سازمان تامین اجتماعی در این رابطه برای وی تشکیل شده است .   
 
نماینده کبودرآهنگ، لاله جین و بهار در خصوص گزارش هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که در آن به پرداخت هدایایی از طرف تامین اجتماعی به نمایندگان مجلس تاکید شده، اظهار داشت: حتما از آقای مرتضوی خواهیم خواست که مستندات خود را ارائه دهد.
 



پورمختار در مورد این که مرتضوی گفته است این اسامی را در دادگاه اعلام خواهد کرد گفت: به دادگاه ربطی ندارد، کل مجلس مدعی آقای مرتضوی است، وی با این حرف کل مجلس را متهم می‌کند و باید پاسخگو باشد.   
 
رئیس کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: اصل بر عدم صحت حرف مرتضوی است مگر این که بیاید و با سند حرفش را ثابت کند.  


 
وی در خصوص ادعای مرتضوی مبنی بر دریافت هدایا به محجوب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر راست می‌گوید مستندات پول گرفتن آقای محجوب را هم ارائه کند و حتما باید پاسخگو باشد.   
 
وی در ادامه افزود: نمی‌دانیم پول‌هایی که ادعا می‌کنند به 37 نماینده مجلس داده‌اند در چه قالبی است ولی اول باید اصل موضوع مشخص شود.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 در خصوص این که اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد واکنش شما چیست، گفت: حتما موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد. 

 
 
نماینده کبودرآهنگ، لاله جین در مورد این موضوع که گفته شده یک سری نهادهایی به هیئت تحقیق و تفحص فشار آورده‌اند آیا پیگیری خواهید کرد گفت: فعلا نمی‌توانم اظهارنظر کنم ولی هر چه در گزارش است، پیگیری خواهد شد.   
 
پورمختار در ادامه در مورد امکان اصلاح پرونده پیگیری موضوع "ایران زمین" گفت: فعلا معلوم نیست ولی اگر گزارشش برسد حتما پیگیری خواهیم کرد.  

برای مشاهده سایر گزارش‌های فساد سازمان تامین اجتماعی کلیک کنید

انتصابات مشکوک مرتضوی در ستاد مبارزه با قاچاق سوخت/ انعقاد قرداد با شرکتی که در "لیست سیاه" شرکت نفت بود(اینجا)

تخلفات انتخاباتی و مالی روزنامه خورشید/ فساد تامین اجتماعی پایانی ندارد(اینجا)

پرداخت‌های نجومی سازمان تامین اجتماعی به مدیران و معاونین/ پاداش مرتضوی به 37 نماینده مجلس + اسناد(اینجا)

تفاهم‌نامه 4 میلیارد یورویی "سعید مرتضوی" با بابک زنجانی + لیست شرکت‌های واگذار شده و اسناد (اینجا)

افشاگری پرونده 80 هزار صفحه‌ای علیه سازمان تامین اجتماعی/ از تخلفات میلیونی تا هدیه‌های میلیاردی/ بدهی 46 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی (اینجا)

گزارش ستاد فساد سازمان تامین اجتماعی به قوه قضاییه ارسال شد (اینجا)

شستا نباید حیاط خلوت دولت باشد/ خرید صوری کارخانه 4 میلیاردی با پول بیت‌المال (اینجا)

انتهای‌پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار