دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: جنبش دانشجویی هم‌اکنون در وضعیتی معقول قرار دارد و از فضای سیاسی دور شده و به فضای منطقی نزدیک‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "علی پهلوان" دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در میز گرد 60 سال جنبش دانشجویی که عصر امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سال 67 اظهار اشت: هم‌اکنون 53 دفتر جامعه اسلامی در دانشگاه‌ها وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی دارای مولفه‌هایی است، افزود: هرگاه فعالیت‌های جنبش دانشجویی در دوره‌های مختلف نمود بیشتری پیدا کرد تحولات مهم و اساسی به اوج خود رسید.
 
دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان  با بیان اینکه آرمان‌خواهی یکی از مولفه‌های لازم در جنبش دانشجویی است، تصریح کرد: دانشجویان هیچ گاه محدودیت‌ها را در نظر نگرفته و مطالبه‌گری می‌کنند و شاهد این امر اقدام دانشجویان در 16 آذر سال 1332، تسخیر لانه جاسوسی توجه به دانشجویان پیرو خط امام و اقدام دانشجویان مصری در بیداری اسلامی در برابر استکبارستیزی بوده است.
 
وی استقلال‌طلبی را از مولفه‌های دیگر جنبش دانشجویی معرفی و مطرح کرد: جنبش‌های دانشجویی به نمایندگی از اقشار مردم در تحولات تاثیرگذار بودند و در تصمیم‌های دولت و وضعیت فضای عمومی جامعه نقش موثری داشته‌اند.
 
پهلوان با بیان اینکه برخی احزاب می‌خواستند خود را به جنبش دانشجویی نزدکی کنند، اظهار داشت: هرگاه دانشجویان در برابر احزاب استقلال‌طلبی داشتند فعالیت‌هایشان به اوج رسید و جنبش دانشجویی همیشه پیگیر تفکر و هدف خود است.
 
دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه عدالت‌خواهی از مهم‌ترین فعالیت‌های جنبش دانشجویی است، ابراز داشت: دانشجویان همیشه باید در صحنه‌های مختلف حاضر شوند و اظهارنظر کنند.
 
وی با تاکید براینکه روحیه استکبارستیزی باید در دانشجویان نهادینه شود، اضافه کرد: دانشجویان باید پیشرو بوده و در فضای آکادمیک بدون وابستگی و در نظر گرفتن منافع خود موضع‌گیری کنند.
 
پهلوان با بیان اینکه سیاست زده نشدن یکی دیگر از مولفه‌های جنبش دانشجویی است، عنوان کرد: دانشجو سطحی‌نگر نیست و باید به تفکرات پشت پرده اهمیت دهد و درباره تمامی مسائل تحلیل عمیقی داشته باشد.
 
دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه نزدیک شدن جنبش دانشجویی به کانون‌های قدرت و اهداف موجب افول آنها می‌شود، اظهار داشت: دانشجویان درباره مسائل نباید زود قانع شده بلکه باید پیگیر حل مسائل باشند و راهکارهایی ارائه دهند تا به سرانجام برسد.
 
وی خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی هم‌اکنون در وضعیتی معقول قرار دارد و از فضای سیاسی دور شده و به فضای منطقی نزدیک‌تر شده است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار