نایب رئیس مجلس، از آمادگی مجلس ایران برای تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و کامبوج خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی برای ارائه کمک‌های لازم به کشور کامبوج آمادگی دارد.

به‌ گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس در حاشیه اجلاس بین‌المجالس آسیایی در دیدار با "ناکیون نن نایب" رئیس مجلس کامبوج، با بیان اینکه کامبوج به‌ علت تشکیل پارلمان قدرتمند برگرفته از آرای مردم دارای جایگاه ویژه‌ای در مجمع مجالس آسیایی(APA) است، گفت: اجلاس آینده این مجمع در کشور کامبوج برگزار می‌شود و ایران از این موضوع استقبال می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه مذاکرات میان کشورها در حاشیه اجلاس بین‌المجالس آسیایی فرصت‌های مناسبی را برای ارتقای همکاری ایجاد می‌کند، افزود:‌ هم‌اکنون پارلمان ایران آمادگی خود را برای تشکیل گروه‌ دوستی پارلمانی میان ایران و کامبوج اعلام می‌کند تا به این وسیله درباره مسائل آسیایی تصمیم‌گیری شود، همچنین دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی (APA) آمادگی دارد برای اجلاس سال 2015 کامبوج همکاری لازم را با این کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجمع مجالس آسیایی(APA) برای اقتصاد رو به رشد کامبوج آرزوی توفیق دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمک‌های لازم به کشور کامبوج آمادگی لازم را دارد، از این‌رو در این راستا می‌توان با برنامه‌ریزی زمینه مسافرت وزرای اقتصادی دو کشور را فراهم کرد تا نقشه راهی را برای دو کشور تدوین کنند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از توانایی‌ها و ظرفیت‌های علمی و دانش مهندسی بالایی برخوردار است، از این‌رو ایران آمادگی دارد از این توانایی‌ها برای توسعه اقتصادی کشور کامبوج استفاده کند.

در این دیدار ناکیون نن نایب رئیس مجلس کشور کامبوج، با بیان اینکه کامبوج برای ایران به عنوان یک کشور مقتدر احترام قائل است، گفت: نقش ایران در برگزاری این اجلاس و سایر اجلاس‌ها بسیار پررنگ است.

وی، ادامه داد: کامبوج برای اجلاس APAدر سال 2015 اعلام آمادگی کرده و امیدواریم این اجلاس در این سال با موفقیت برگزار شود.

نایب رئیس مجلس کشور کامبوج، بر لزوم افزایش ارتباط و تعاملات اقتصادی میان دو کشور ایران و کامبوج تأکید کرد و گفت:‌ این کشور از برنامه‌ریزی جهت دیدار وزرای اقتصادی دو کشور برای توسعه اقتصادی استقبال می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار