جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای شرکت در جلسه استماع با مجلس نمایندگان این کشور به ارائه توضیحات درباره توافق هسته غرب با ایران پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز:جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای شرکت در جلسه استماع با مجلس نمایندگان این کشور به ارائه توضیحات درباره توافق هسته غرب با ایران پرداخت.

جان کری مدعی شد:ایالات متحده آمریکا با این توافق مرحله ای با ایران به امنیت بیشتری دست پیدا کرد.

کری در ادامه گفت:برداشتن تحریم ها علیه ایران به صورت مرحله ای انجام خواهد شد و فقط 7 میلیارد دلار از دارایی های این کشور آزاد می شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنان خود گفت:اگر تهران همچنان از سوریه و حزب الله حمایت کند، تحریم ها علیه این کشور کاهش نخواهد یافت.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت:حریم‌های نفتی علیه ایران همچنان ادامه خواهد یافت و در ادامه مدعی شد: در صورت به طول انجامیدن مذاکرات غرب با ایران بر سر پرونده هسته ای، اقتصاد این کشور متضرر خواهد شد.

کری  با ادعای اینکه تحریم‌ها، ایران را وادار به نشستن در پای میز مذاکره کرد گفت: ما متعهد شده‌ایم که در شش ماه آینده، تحریم‌ جدیدی علیه ایران وضع نکنیم.


او در ادامه اظهارات خود مدعی شد:آمریکا توان نظامی کاملی برای مداخله نظامی به ایران در صورت اصرار تهران در دستیابی به سلاح هسته ای را در اختیار دارد.

وزير امور خارجه آمريکا ادعا کرد پايبند نبودن ايران به توافقنامه اخير ژنو با گروه پنج بعلاوه يک، سي ميليارد دلار براي اين کشور در مدت شش ماه ضرر به همراه خواهد داشت. 

جان کري در جلسه کميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا به جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته اي متعهد شد و گفت آمريکا با هر نوع تلاش ايران براي نقض توافقنامه مسامحه نخواهد کرد.
 
وزير امور خارجه آمريکا با اشاره به اصولي بودن اين توافقنامه گفت: اين توافقنامه توسعه برنامه هسته اي ايران را به حال تعليق در مي آورد و نخستين بار در ده سال گذشته باعث عقب گرد آن در بعضي موارد مي شود. اين توافقنامه همچنين زمينه نظارت بي سابقه بر برنامه هسته اي ايران را در طول اين مذاکرات فراهم مي کند تا مشخص شود آيا امکان دستيابي به توافق فراگير وجود دارد. 

جان کري خاطرنشان کرد: من از مذاکرات مقدماتي در حالي بازگشتم که سئوالات جدي درباره ميزان آمادگي و نيت ايران براي اتخاذ تصميماتي که بايد اتخاذ شود، داشتم. به همين علت ما فرصت شش ماهه تعيين کرديم تا ميزان پايبندي اين کشور را ارزيابي کنيم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار