رییس حوزه هنری کشور از اهدای 20 سالن سینما به این حوزه در روزهای اخیر خبر داد و گفت: بازسازی و تجهیز سالن های سینمای این حوزه از برنامه ها است

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،محسن مومنی شریف با اشاره به اینکه بیشتر سالن های تحویلی دارای مشکل و خراب هستند گفت: در صورت مساعدت مجلس و دولت و تامین اعتبارات لازم این سالن ها بازسازی و فعال می شوند.
وی وضعیت سینما و سالن های آن را یکی از شاخص های توسعه فرهنگی از دیدگاه یونسکو دانست و اظهار داشت:حوزه هنری دارای بیش از 100 سالن سینما است که باید برای فعالتر شدن آنها تلاش شود.
مومنی شریف وضعیت سالن های سینما در کشور را مطلوب ندانست و شمار آنها را نسبت به شهرستانهای موجود کشور کم بیان کرد.وی حوزه های انقلاب اسلامی با محوریت بیداری اسلامی، دفاع مقدس، فرهنگ و تمدن اسلامی و خانواده و سبک زندگی را چهار حوزه اولویت دار حوزه هنری برشمرد.
رییس حوزه هنری کشور با اشاره به فعالیت های انیمیشن سازی در این حوزه گفت: بدنبال استقبال از انیمیشن شکرستان، مجموعه جدیدی در برنامه تولید قرار دارد که در قالب آن یک فیلم سینمایی تولید می شود.
وی گفت: این مجموعه متشکل از هفت اثر با دست مایه زندگی سرداران دوران دفاع مقدس به کارگردانی ˈمیرکریمیˈ در دست ساخت است که تاکنون دو انیمیشن به اتمام رسیده و رونمایی شده است.
رییس حوزه هنری کشور با بیان اینکه این حوره در بخش نشر به دلیل مشکلات سال قبل عقب است گفت: تا نمایشگاه کتاب تعداد قابل توجهی از آثار توسط حوزه هنری منتشر می شود./ش

برچسب ها: حوزه ، هنری ، سنما ، برنامه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.