مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.


پرکره: قوه قضاييه با محاکمه فتنه‌گران در آستانه 9دي دل مردم را شاد کند

قائم مقام جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی گفت: باتوجه به نزدیکی حماسه ملی و غرور آفرین 9دی انتظار از قوه محترم قضاییه آن است که با محاکمه سران فتنه و حامیان آنها دل مردم ایران و خصوصا خانواده‌های معظم شهیدان مقابله با فتنه را شاد کنند.


گزارش تصويري مناظره دانشجويي در دانشگاه شهيد رجايي

مناظره دانشجويي با موضوع "رابطه با آمريکا؛ خوب بعدش که چي؟" در دانشگاه شهيد رجايي برگزار شد.

سهراب صلاحي: دولت خواسته مردم براي ايستادگي در علوم هسته‌اي را در نظر بگيرد

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با توجه به مقاومت جانانه ملت ایران در برخورد با مسائل سیاسی روز در جامعه گفت:در نظرسنجی اخیر 96 درصد اعلام کردند ما تحریم‌ها را تحمل می‌کنیم ولی از علوم هسته‌ای دست بر نمی‌داریم و در مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی می‌ایستیم.

یادداشت/ جايگاه كليدي مديريت و برنامه ريزي

حمید میرزاده در یادداشتی به جایگاه کلیدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کشور پرداخت.

هانی‌زاده: صهیونیست در انزوای کامل است

استاد دانشکده خبر گفت: ملت قدرتمند ایران هیچگاه اجازه اظهار نظر در مورد مسائل خود را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد، چرا که این رژیم از سوی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نمی‌شود.

مسامحه با اساتيدي که فرهنگ شرق‌وغرب را در سر مي‌پرورانند جوانان را به انحراف مي‌کشاند

متدین انقلابی اعم از اساتید متعهد و معلمان وطن‌خواه اسلامی و دانشجویان انقلابی موظفند با هشیاری بدون غفلت از این مسأله مهم به دانشگاه‌ها و مدارس و آنان که هنوز خواب رژیم سابق را می‌بینند و رویّه فرهنگ شرق و غرب را در سر می‌پرورانند، اجازه ندهند که خارج از دروس موظف خود به صحبت‌های انحرافی بپردازند و در صورتی که نصیحت بر آنان اثر نداشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی، اطلاع دهند و بدانند با مسامحه در این امر به تدریج در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها خط انحرافی نفوذ خواهد کرد.

کریمی: جنبش دانشجویی باید ساختارشکن باشد

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی باید ساختارشکن باشد، گفت: بعد از سال 74 هر اتفاقی افتاد با آرمان نظام و دین مشکل داشت و همین امر موجب شد تا مسئله کوی دانشگاه در 17 تیر 78 به وجود بیاید.

جعفري: صدای تمام تشکل‌های دانشجویی در گفتمان آزاداندیشی شنیده شود

دبیر اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویان با بیان اینکه اگر از آزاداندیشی صحبت می‌کنیم باید صدای همه شنیده شود و نه یک تشکل و گروه خاص گفت: حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران در اوایل انتخاب وی به گونه‌ای بوده که با وضعیت امنیتی با دانشجویان برخورد کردند که این امر آفتی بزرگ بوده و دانشجو نمی‌تواند ساکت باشد.

شمسایی: جنبش دانشجویی در دوره اصلاحات پیاده نظام دولت بود

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: جنبش دانشجویی در دوره اصلاحات پیاده نظام دولت شده بود به طوری که حجاریان گفت جنبش دانشجویی حرف مفت است.

پهلوان: جنبش دانشجویی از فضای سیاسی دور و به فضای منطقی نزدیک شده است

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: جنبش دانشجویی هم‌اکنون در وضعیتی معقول قرار دارد و از فضای سیاسی دور شده و به فضای منطقی نزدیک‌تر شده است.

دشتبانی: باید دست سروش را بوسید/ دیانی: ما امام روح الله را روشنفکر ديني مي‌دانيم نه بازرگان و سروش

غروب شنبه 16 آذر 92 در حضور بيشاز 500 دانشجوي دانشگاه سيستان و بلوچستان و به همت كانون كفا اين دانشگاه ميكائيل دياني؛ به نمايندگي از انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران و داوود دشتباني به نمايندگي از انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه به مناظره پرداختند.

تکرار/ ظریف: ایران باید خاستگاه تمدن و گفتگو در دنیا باشد

وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: ما نیازمند تحرک هوشمندانه هستیم و نمی‌توانیم منتظر بمانیم که دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

دکتر روحانی حکم ریاست میرزاده بر دانشگاه آزاد را ابلاغ کرد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم ریاست میرزاده بر دانشگاه آزاد را به مدت ۴ سال ابلاغ کرد.

شیراوژن: 16 آذر نماد تاثير جنبش‌دانشجويي در تحولات است

قائم مقام معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان همان‌طور که ثابت کرده‌اند تاکنون در برابر زور و استبداد ایستاده‌اند، از این پس نیز قطعا ثابت خواهند کرد که تفکر استکبار را نپذیرفته و اقدامات استکباری در اذهان آن‌ها نمی‌گنجد.

میرزاده: به هيچ جريان خاصي باج نمي‌دهيم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بيان اينکه برنامه‌ای تعیین کرده‌ایم که از سال 93 بودجه تشکل‌هاي دانشجويي افزایش یابد، گفت: تقویت نشریه‌های دانشجویی و راه‌اندازی مجموعه‌ای از افراد در حوزه خبری و اینترنتی دانشگاه را در دستور کار داريم.

یادداشت/ آنچه از 16 آذر 1332 به ما رسیده است

مسئول معاونت بررسی و تحلیل حوزه مقاومت بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی، در یادداشت خود آورده است: اهل حق نمی‌میرند و این درسی است که ازمقتدا و امام شهدای 16 آذر که به او توسل داشتند به ما رسیده و آن همان آزادگی است؛ این همان چیزی است که پشت استکبار و طاغوت را به لرزه انداخته، و ان چیزی است که از همان لحظه به رگبار بستن دانشجوی عدالت‌خواه، آزادی‌طلب، آرمان‌گرا و با تقوا و بصیر و آزاده بر تارو پود اذهان در تاریخ نقش بست و برجاماند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار