معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: به صورت ماهانه در ایران 170 هزارتن مرغ و 80 هزار تن تخم مرغ تولید و بخشی از آن به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حسن رکنی پس از بازدید از نمایشگاه تخصصی صنعت، دام، طیور و آبزیان و سومین نمایشگاه تخصصی دولت و نهاده‌های کشاورزی و آبیاری که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان قم برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولیدات دام و طیور از محصولات اساسی به شمار می‌رود که باید در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.


وی افزود: با برنامه‌ریزی مناسب، دغدغه‌های اجتماعی کم می‌شود تا به سمت غذای سالم و فراوان پیش برویم و سفره‌های رنگین داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با نقل قولی از یکی از مسئولان گفت: امیدواریم به سمتی پیش برویم که سفره‌های رنگینی داشته باشیم ولی این سفره‌ها با استفاده از منابع دیگران و وارد کردن این محصول از کشورهای دیگر رنگین نشود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با بررسی‌های انجام شده، شرایط و موقعیت کنونی در تولید زیرساخت بسیار مطلوب است و افراد ماهر و خبره‌ای در بخش تولید داریم.

رکنی با بیان اینکه امکان تولید مواد پروتئینی مانند گوشت دام، طیور، مرغ و تخم مرغ وجود دارد، تصریح کرد: در کشورمان استعداد تولید نزدیک به 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر به صورت ماهانه 170 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که بخشی از آن مازاد بوده و بخشی از آن امکان صدور به کشورهای همسایه را پیدا کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی صادرات گوشت مرغ به کشورهای همسایه را مورد اشاره قرار داد و گفت: این صادرات به کشورهای همسایه با کیفیت مطلوبی انجام می‌شود.

وی وضعیت تولید تخم مرغ در کشور را مشابه شرایط تولید مرغ دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 900 هزار تن تخم مرغ در کشور به صورت سالانه تولید می‌شود.

رکنی با اشاره به آمار تولید ماهانه تخم مرغ در کشور بیان داشت: اکنون به صورت ماهانه در کشور بیش از 80 هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: اکنون در شرایطی هستیم که به صورت ماهانه 10 هزار تن تخم مرغ به کشورهای همسایه صادر می‌کنیم.

وی ابراز داشت: اکنون امکان خوبی در بخش تولید وجود دارد ولی نباید به این مقدار بسنده کرد و باید افق‌های بلندتری را در نظر داشته باشیم.

رکنی ادامه داد: جهش و بهره‌وری در تولید بهینه و کاهش دوره پرورش مرغ گوشتی از مهم‌ترین اهدافی است که آن را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر دوره پرورش طیور گوشتی زمان فراوانی را صرف می‌کند و به همین دلیل مرغ‌های سنگین تولید شده که بخشی از آن به صورت دورریز در خانه‌ها دفع می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: با کاهش زمان پرورش می‌توانیم لاشه با کیفیت و مناسب برای مصرف داشته باشیم و ضریب تبدیل غذایی را بهبود دهیم. /س

برچسب ها: قم ، تولید ، مرغ ، تخم مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.