معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به روند تامین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن قم، گفت: بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای ۳ هزار میلیارد تومانی بین دستگاه‌های استانی و برق منطقه‌ای تهران به امضا رسیده است.

مهدی متقیان گفت: برآورد اولیه استان برای تامین برق سایت‌های مسکن قم رقمی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد: بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای بین سه دستگاه راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم و برق منطقه‌ای تهران قطعی شده است.

متقیان با بیان اینکه ۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده در این تفاهم‌نامه باید طی ۲ سال آینده تامین و جذب شود،بیان کرد: با تامین این اعتبار و تکمیل سایر زیرساخت‌های سایت‌های نهضت ملی مسکن، شاهد پایداری مطلوبی در شبکه توزیع نیروی برق استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه شرکت برق منطقه‌ای تهران با ایجاد پست‌های برق متعدد، برق پایدار برای سایت‌های مسکن ملی استان ارائه خواهد کرد.

 در استان قم ۲۰۳ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ازاین‌بین ۸۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند که هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحد‌های مسکونی برای ۷۵ هزار نفر در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن استان، در حال انجام است.

تعداد مشترکین استان قم تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ بالغ بر ۶۳۷ هزار مشترک است که افزون بر ۵۰۷ هزار مشترک در بخش خانگی می‌باشد که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود.

هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده‌است، همچنین یک‌هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان قم با پیک‌بار حدود یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده‌است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار