مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:یک پروژه سه ساله را در پرسپولیس شروع کرده‌ایم ولی به قدری جلوتر از برنامه بودیم که مدعی قهرمانی هستیم اما حتی در صورت قهرمانی، تیم امسال با تیم سال بعد قابل مقایسته نیست

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ رضا فروزانی افزود: تیم فوتبال پرسپولیس هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب کادر فنی، فاصله دارد. قصد شعار دادن نداریم، این یک واقعیت است. تیم، الان به نقطه‌ای رسیده که همه از آن قهرمانی می‌خواهند. می‌گویند با این نفرات حتما باید قهرمان بشویم. ما دنبال این مساله هستیم اما آیا اول فصل همین نگاه نسبت به این بازیکنان وجود داشت؟ با اینکه مکان‌های پائین جدول برای ما پیش بینی می‌شد.

وی ادامه داد: این تفاوت نشان می‌دهد آقای دایی موفق بوده و جلوتر از پیش بینی‌ها و برنامه‌ها حرکت کردیم. الان یکسری مشکلات داریم که عمده آنها در امر گلزنی است. در حال انجام اقدامات گوناگون هستیم ولی فراموش نکنیم در ابتدای فصل ما یک برنامه سه ساله داشتیم و رسیدن پرسپولیس به نقطه مطلوب و تبدیل شدن به تیمی که در دفاع و حمله بی‌رقیب باشد در این پروسه تعریف شد اما عملکرد بچه‌ها باعث شد در همین فصل به مدعی قهرمانی بدل بشویم.

فروزانی افزود: هیچ جای دنیا وقتی قرار است یک تیم پوست بیندازد، یکساله اتفاق نمی‌افتد. ما می‌خواهیم قهرمان بشویم و شانس اصلی هستیم اما حتی اگر قهرمان بشویم با حفظ همین تیم، سال آینده بازی‌هایی انجام خواهیم داد که بسیار فراتر از این فصل خواهد بود. فقط باید این تیم را حفظ کنیم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: با تدبیری که اندیشیده شده است، روند گلزنی بهتر خواهد شد اما فصل بعد و فصل بعدتر مرحله به مرحله بهتر می‌شویم. از سال بعد لیگ در کنترل پرسپولیس خواهد بود. اینکه می‌گوییم طبق برنامه پیش می‌رویم، یک ادعا نیست، واقعیت است. مثلا ما برای رفع مشکل تغذیه بازیکنان، مهاجم در قلب دفاع حریف، مسلمان را اضافه کردیم. از سوی دیگر دیدیم برای استفاده از ارسال‌های جناحین در خط حمله کمبود داریم که فرزاد حاتمی را اضافه کردیم. به این ترتیب می‌توانیم از مدافعان کناری هم استفاده بهتری ببریم و مرحله به مرحله بهتر و کامل‌تر خواهیم شد.

فروزانی درباره اینکه آیا سید صالحی و حاتمی کنار هم بازی خواهند کرد، تصریح کرد: همه گزینه‌ها را در زمین داریم و می‌خواهیم آنها را بیشتر کنیم. شیوه 1-3-2-4 یک شیوه مدرن، به روز و دارای قابلیت تبدیل بالا است. پایه بازی پرسپولیس کار روز زمین است و ابزارهای زیادی برای حرکات پا به توپ و حرکت در عمق داریم اما نمی‌توانیم به این مساله محدود بشویم. بویژه که می‌دانیم همه جلوی ما متفاوت بازی می‌کنند. از سوی دیگر بازیکنان سرعتی داریم که باعث می‌شوند تیم‌ها عقب بازی کنند، در چنین مواقعی برای باز کردن بازی بسته حریف، یکی از شیوه استفاده از جناحین زمین است. از اینرو ممکن است زمان‌هایی هم 2-4-4 بازی کنیم و قرار گرفتن حاتمی و سید صالحی هم از احتمالاتی است که وجود خواهد داشت.

مربی پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود پرسپولیس در بازی با ذوب آهن روی خلاقیت خلعتبری پیروز شد، گفت: چه کسانی با بازی خود، شرایطی را بوجود آوردند که آن فضا ایجاد شود؟ چرا ذوب آهنی‌ها فقط نمی‌توانستند روی خلعتبری متمرکز شوند؟ من فقط این دو سال را می‌پرسم. البته خلعتبری با خلاقیت خود گلزنی کرد، اصلا کار یک مهاجم همین است. ما که از بارسلونا بالاتر نیستیم. همه جای دنیا وقتی بازی‌ها گره می‌خورد، مهاجمان با خلاقیت خود وارد عمل می‌شوند. خلاقیتی که در چارچوب کار تیم قرار دارد.

فروزانی تصریح کرد: کار حمله مثل کار دفاع از قوانین ریاضی پیروی نمی‌کند. در کار دفاع یکسری اصول را رعایت می‌کنید و دفاع شکل می‌گیرد. به همین دلیل تغییرات کندتر است ولی ما رو به جلو حرکت می‌کنیم. اصلا یکی از ایرادهای بزرگی که در ایران در رده‌های پایه دیده‌ام، این است که مرتب به مهاجم می‌گویند چه کند، حال آنکه یک مهاجم باید از بچگی خودش ابتکار به خرج بدهد، تجربه کند و اینطور بار بیاید که در ایران اینطور نیست.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار