"کریس اوانزا" كارش را از تئاتر مدرسه شروع كرده و بعد به نيويورك رفته تا در انستيتو بازيگري لي‌استراسبرگ دوره ببيند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، دو خواهر و يك برادر دارد كه هر سه‌ي آنها هم سابقه‌ بازيگري و كار هنري دارند. مادرش هم كارگردان تئاتر بوده و اين روزها حسابي در اينترنت مشغول است و با طرفداران و منتقدان پسرش سروكله مي‌زند.
 
در خانواده‌اي كاتوليك (ايتاليايي-ايرلندي) بزرگ شده و اقوام‌اش هم پايبند اصول كاتوليك‌اند. اما خودش از چند سال قبل بودايي شده و تعليمات اين مكتب را پيروي مي‌كند.
 
اوانز هفت نقش مختلف را در فيلم‌هاي ابرقهرماني و كاميك بوكي بازي كرده و از اين جهت ركورددار است.
 
دستمزدش براي كاپيتان آمريكا: نخستين انتقام‌جو سيصد هزار دلار و براي انتقام‌جويان كمتر از سه ميليون دلار بوده است.
 
به همراه اوون ريچل وود در تبليغات برند گوچي سال 2010 حاضر شده. اين سري تبليعات را فرانك كيلر (نويسنده مشهور كتال‌هاي كاميك) ساخته است.
 
مسير شهرت
 
كارش را از تئاتر مدرسه شروع كرده و بعد به نيويورك رفته تا در انستيتو بازيگري لي استراسبرگ دوره ببيند. براي اينكه بيشتر به چشم بيايد و بتواند در كارهاي سينمايي نقش بگيرد، با مسئولين انتخاب بازيگر و استعدادياب‌ها رفيق مي‌شود و استراتژي‌اش نتيجه مي دهد و درهمان ابتداي كار چند فيلم تين‌ايجري بازي مي‌كند.

علاوه بر استعداد بازيگري، چهره و هيكل مناسب‌اش هم فاكتوري بود كه باعث شده تا براي فيلم اكشن به سراغ‌اش بيايند. فرصت حضور در نقش تورچ فيلم چهار شگفت انگيز را هم غنيمت شمرد و كارش هم حسابي ديده شد. تيپ پسر هيز زبان‌باز را در چند كمدي رومانتيك و اكشن ديگر هم ادامه داد و در كنارش سعي كرد تا با حضور در فيلم‌هاي مستقل، نقش‌هاي چالشي را هم تجربه كند.

در كاپيتان آمريكا هم چهره‌ي كاملا متفاوتي را از خودش به نمايش گذاشت و نقش ابرقهرماني را كه از دل پروپاگانداها و كليشه‌هاي آمريكايي كهنه بيرون مي‌آيد، طوري بازي كرد كه نه باسمه‌اي باشد و نه دافعه ايجاد كند و در انتقام‌جويان هم موفق شد كه خودش رااز زير سايه‌ي ساير ابرقهرمان‌ها (مخصوصا بازيگري همچون رابرت داوني جونيور) خارج كند و براي بقيه رئيس‌بازي در بياورد.
 
حالا سعي دارد كه به تجربه‌ي نقش‌هاي متفاوت‌اش ادامه بدهد و فيلم خودش را هم بسازد. اگچه نقش پسر شرور را آن‌قدر بامزه در مي‌‌آورد كه هنوز چند كمدي ديگر برايش جا وجود دارد. مخصوصا الان كه معروف‌تر هم شده است.
 
خصوصيات برجسته
 
فيزيك و چهره‌اش متناسب با يك ستاره‌ي سينماست و معمولا هم نقش آدم‌هايي را بازي مي‌كند كه جنس‌شان كمي شيشه خرده دارد.
 
فيلم‌هاي مهم
 
موبايل(2004)، چهار شگفت‌انگيز(2005)، نور خورشيد(2007)، خاطرات دايه(2007)، سلاطين خيابان(2008)، اسكات پيلگرم عليه دنيا(2010)، كاپيتان آمريكا: نخستين اننتقام‌جو(2011)، و انتقام‌جويان(2012).
 
پروژه‌هاي آينده
 
اوانز دو با ديگر لباس كاپيتان آمريكا را بر تن خواهد كرد. بار اول در كاپيتان آمريكا: سرباز زمستان كه زمستان آينده اكران مي‌شود و با ديگر در دومين قسمت از انتقام‌جويان كه سال 2015 براي اكران آن در نظر گرفته شده است.

مردم ساعت 10 تريلر ترسناكي است كه اين روزها در مرحله‌ي پيش توليد قرار دارد و ايفاي تقش اصلي آن توسط اوانز، فعلا قطعي شده است.

اما شايد جالب‌تر اين باشد كه كاپيتان آمريكا پاييز امسال پشت دوربين مي‌رود تا اولين فيلم خودي را كارگرداني كند. قطار 1:30 عاشقانه‌اي درحال وهواي فيلم‌هاي ريچارد لينكليتر است كه ماجراي آشنايي زوجي را در منهتن روايت مي‌كند. كريس اونس علاوه بر كارگرداني، بازيگر نقش اصلي فيلم هم خواهد بود.
 
جايزه‌ها
 
جايزه بهترين ابرقهرمان جوايز اسكرين و بهترين بازيگر مرد جوايز ساترن براي كاپيتان آمريكا: نخستين انتقام‌جو (2011)؛ نامزد جايزه بهترين قهرمان جوايز ام‌تي‌وي براي كاپيتان آمريكا: نخستين انتقام‌جو (2012)؛ نامزد عنوان ستاره اكشن محبوب پيپلز چويس اوارد (جايزه انتخاب مردمي) براي انتقام‌جويان (2013).
 
منبع: ماهنامه دنیای تصویر
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۰۸:۲۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
این بیوگرافی واسه نزدیکه 10ساله پیش!