مدیر جهاد کشاورزی بهمئی گفت: برای اولین بار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد موفق به نصب سیستم ضدسرقت ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی شدیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، عبدالله قیصری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌اندازی سیستم ضد سرقت ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی در شهرستان بهمئی برای نخستین بار به طور آزمایشی راه‌اندازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهمئی افزود: بخش کشاورزی این شهرستان برای اولین بار در سطح استان موفق به نصب چنین سیستمی شده است.

قیصری تصریح کرد: سیستم ضد سرقت کاملاً الکترونیکی بوده و قابلیت نصب بر روی تمام تأسیسات برقی کشاورزی را دارد.

وی گفت: این سیستم دارای چشم الکترونیکی است و حضور غیر موجه افراد را در محل سیستم رصد کرده و با ارسال پیامک و برقراری تماس تلفنی مستقیم اعلام می‌کند که شخص یا اشخاصی به داخل سایت ورود پیدا کرده‌اند.

این مسئول عنوان کرد: با قطع و یا سرقت هر قطعه‌ای از تاسیسات شامل کابل، الکتروپمپ، ترانس و یا تابلوی برق با صدای بالا اعلام آژیر خطر کرده و با ارسال پیامک و تماس تلفنی به حداقل سه گوشی موبایل موضوع دقیقاً اطلاع‌رسانی می‌شود چرا که از قبل شماره تلفن دلخواه به سیستم داده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهمئی گفت: این سیستم قابلیت خاموش و روشن شدن پمپ با ارسال پیامک توسط گوشی موبایل و کنترل از راه دور را دارد و این قابلیت کمک شایانی به امنیت فنی پمپ و جلوگیری از هدر رفتن آب و تسهیل در ایاب و ذهاب کشاورزی و یا متصدی ایستگاه‌ها خواهد شد.

قیصری ادامه داد: این سیستم با هزینه نصب مناسب و ایجاد سنسورهای دلخواه می‌تواند از بعضی خسارت‌های احتمالی به تأسیسات جلوگیری کند.

وی گفت: این سیستم در حال حاضر به مدت دو ماه آزمایشی در ایستگاه پمپاژ مجتمع گل‌خانه‌ای قلات لیکک فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه هر گونه خلاقیت در این حوزه را کمک به توسعه و پیشرفت استان در بخش کشاورزی دانست و گفت: مخترعان و مبتکران طرح‌های کشاورزی مورد حمایت این دستگاه قرار می گیرند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: پمپاژ ، کشاورزی ، ضدسرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.