فروشندگان و پخش‌کنندگان آثار هالیوودی امیدوارند ستارگان نوپایی مثل جوئل اجرتون، بندیکت کامبریچ،‌ لیام همسورث،‌ تام هاردی، جرمی‌ رنر و زا کافرون هم وارد فهرست ستارگان هالیوودی محبوب در سراسر جهان شوند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، در نیمه‌ی اول ماه سپتامبر 2013 کیانو ریوز سفری به تورنتو کانادا داشت تا برای فیلم تازه‌اش مسافران پخش‌کننده‌ی خارجی پیدا کند. فیلم علمی-تخیلی مسافران،‌ که برایان کرک از کارگردانان سریا‌ل‌های تلویزیونی سال‌های اخیر آن را می‌سازد، داستان گروهی از انسان‌هاست که با سفینه‌ای رهسپار سیاره‌ای در دوردست می‌شوند. ریوز یکی از آن هنرپیشگانی است که شاید ستاره‌ی اقبال‌اش در گیشه‌ی آمریکا کم فروغ شده باشد اما در خارج از آمریکا همچنان بازیگری پرطرفدار است و پخش‌کنندگان حاضرند صرفاً‌ به‌خاطر حضور او در فیلمی امتیاز پخش آن را خریداری کنند.
 
به گفته‌ی مدیران فروش فیلم‌های هالیوودی،‌ درکنار ستارگانی مثل تام‌کروز،‌ بروس‌ویلیس و مت‌دیمون،‌ نام‌هایی که در گیشه‌ی خارج از آمریکا بسیار پرطرفدار هستند،‌ ستارگان جوانی مثل مایکل فاسبندر، رایان گاسلینگ و جوزف گوردون-لویت هستند. از بازیگران قدیمی‌تر هم رابرت دونیرو،‌ لیام نیسن و جان تراولتا هنوز در خارج از آمریکا محبوب هستند.
 
وقتی موضوع میزان محبوبیت در سطح جهان مطرح می‌شود،‌ تعداد هنرپیشگان زن کمتر است اما حضور هنرپیشگانی مثل مریل استریپ، کیت بلانشت،‌ آنجلینا جولی،‌ کایرا نایتلی و اسکارلت جوهانسن در فیلمی می‌تواند فروش آن در گیشه‌ی کشورهای دیگر به‌جز آمریکا را تا حدود زیادی تضمین کند.
 
به گفته‌ی لیزا ویلسون،‌ از مدیران فروش کهنه کار هالیوود: «در ظاهر به‌نظر می‌رسد فهرست ستارگان محبوب هالیوودی در سراسر جهان بسیار بلندبالا باشد اما وقتی همه دنبال عده‌ی مشخصی از هنرپیشه‌ها می‌روند،‌ دیگر مشخص است که همچنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.»
 
فروشندگان و پخش‌کنندگان آثار هالیوودی امیدوارند ستارگان نوپایی مثل جوئل اجرتون، بندیکت کامبریچ،‌ لیام همسورث،‌ تام هاردی، جرمی‌ رنر و زا کافرون هم وارد فهرست ستارگان هالیوودی محبوب در سراسر جهان شوند اما مشکل اینجاست که درست مثل آمریکا،‌ تماشاگران در خارج از این کشور هم دمدی‌مجاز شده‌اند. به قول استیوارت فورد، از کمپانی آمریکایی آی‌ام‌گلوبال:‌ »محض نمونه تماشاگران ژاپنی زمانی دیوانه‌ی ستارگان آمریکایی بودند اما همان‌ها دیگر هیچ‌کسی را دوست ندارند».

منبع: ماهنامه دنیای تصویر 

 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.