رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: در حال حاضر برخی از موارد نظام بانکی که عملیاتی نشده بود به شرایط خوبی رسیده است که می توان گفت توجه به بخش خصوصی یکی از نقاط مثبت دولت است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "یحی آل اسحاق" در جمع خبرنگاران در خصوص مسائل اقتصادی دولت گفت: یکی از نگرانی‌های ما مسئله کالاهای اساسی و ذخیره این کالا‌هاست که دولت تا حدودی توانسته این دغدغه را برطرف کند.  
 
وی افزود: در حال حاضر برخی از موارد نظام بانکی که عملیاتی نشده بود به شرایط خوبی رسیده است که می توان گفت توجه به بخش خصوصی یکی از نقاط مثبت دولت است.  
 
آل اسحاق ادامه داد: به نظر من دولت مسائل اقتصادی را به مسائل بین‌المللی ربط داده در حالیکه ۳۰ درصد مشکلات مربوط به مسائل بین‌المللی و ۷۰ درصد مربوط به مسائل داخلی است، ضمن این که سنگین کردن وزنه ۳۰ درصدی خارج از احتیاط است. 

وی ادامه داد: دولت به نظام بانکی باید توجه کند، چرا که همه دستگاه‌های دولتی باید قبول کنند که بانک مرکزی نخ و تسبیح نظامات بانکی است و باید مورد حمایت و هدایت قرار گیرد و اگر نرخ ارز مبادلاتی در جهت تک نرخی شدن دلار و پایین‌تر از۳۰۰۰ تومان باشد مثبت است و به گفته رئیس بانک مرکزی در نیمه دوم سال ۹۳ قرار است نرخ ارز تک نرخی شود.  

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات دولت مثبت بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسائل ، اقتصادی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار