رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشوری که مرکز فکر، فرهنگ و تمدن بوده و ما امیدواریم تا مشکلات ناشی از این مسائل از سوی شما برطرف شود و این کشور که استحقاق آن را دارد، افراط کند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ در نشست میان نخبگان، اندیشمندان و مسئولان حوزه‌های مختلف کشور مصر با علی اکبر ولایتی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد که در آن رئیس این مرکز اظهار داشت: در طول تاریخ به خصوص بعد از تحولات دو، سه سال اخیر با استفاده از اظهارات اندیشمندان مصری توانسته‌ایم ارتباطات خود را گسترش دهیم.  
 
وی با بیان اینکه کشور مصر به عنوان کشوری مهم در میان کشورهای اسلامی و عربی برای ما مطرح بوده تصریح کرد: کشوری که مرکز فکر، فرهنگ و تمدن بوده و ما امیدواریم تا مشکلات ناشی از این مسائل از سوی شما برطرف شود و این کشور که استحقاق آن را دارد، افراط کند.  
 
در ادامه، برخی از نخبگان و اندیشمندان مصری در حضور علی اکبر ولایتی به بیان دیدگاه‌های خود درباره اهمیت انقلاب اسلامی ایران و نقش و تاثیر آن در کشورهای منطقه پرداختند.  
 
گفتنی است؛ در این نشست بیش از ۳۰ نفر از اندیشمندان، نخبگان و مسئولان کشور مصر حضور دارند.

وی با اشاره به سابقه چند هزار ساله ایران و مصر در برقراری ارتباط با یکدیگر گفت: در برخی از موارد روابط فی‌مابین دچار ضعف شد و اگر چه برخی از حکومت‌ها ممانعت به عمل می آوردند اما قلوب دو ملت باعث نزدیکی و ارتباط میان ایران و مصر شد.  
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به نقش اساسی ایران و مصر در شکل گیری تمدن اسلامی اشاره و تصریح کرد: آینده منتظر حرکات هم زمان و هم سوی دو ملت ایران و مصر برای احیای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی است که استقلال وبازگشت به هویت اسلامی وطنی در ایران تحقق یافته و در کشور مصر هم در حال تحقق یافتن است.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژی تصریح کرد: ریشه‌های هویت اسلامی وطنی در مصر بسیار عمیق است و ما باید اراده مردم مصر را احترام بگذاریم.  
 
ولایتی افزود: تحولات مصری نوعا ریشه در اراده مردم این کشوردارد و ما مطمئنیم که دیگر شرایط دوران حسنی مبارک دیگر به این کشور بازنمی‌گردد و مردمی که به پا خواسته‌اند به کمترین‌ها قانع نیستند و ان شالله به قله‌های عزت و بازگشت به هویت خود برگردند.  
 
ولایتی بیان داشت: مصر هر زمانی که پرچم اعتدال را برافراشت دنیای عرب هم در اهتزاز بوده و هر زمانی که حکومتی در کشور مصر باشد باید چنین ظرفیت‌هایی را بالفعل کند چرا که مردم مصر در این امر پیشتاز هستند.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش ایران گفت: مقاومت در مقابل زیاده خواهی‌ها مسئله‌ای است که همواره مورد نظر ما بوده و در طی دو قرن اخیر حرکت ایرانی اسلامی بر روی یکدیگر اثر متقابل گذاشته و در این میان وظیفه ما این است که در ابتدا در حفظ استقلال کشور و سپس در احیای ارزش‌های اسلامی تلاش کنیم.  
 
ولایتی بیان داشت: اگر به هویت ملی خود احترام و در جهت تقویت آن تلاش کنیم رابطه متقابل ایران و مصر باعث خواهد شد کشورهای دیگر خواهان استقلال شوند.  
 
وی با اشاره به سفر نخبگان و اندیشمندان مصری به ایران گفت: ان شالله سفرهای متقابل ایرانیان به مصر در شناخت متقابل دو کشور از یکدیگر تاثیرات لازم را داشته باشد.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: ایران دستیبابی خوبی را به فناوری‌های علمی، نوین داشته و قطعا در همکاری‌های متقابل چنین تاثیراتی را انتقال خواهد داد.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بیان داشت: این مرکز آمادگی لازم را دارد تا با مراکز مشابه در مصر به برقراری ارتباط بپردازد و نگاه به افق دور در این میان تعیین کننده است، چرا که انسان را از روزمرگی نجات می‌دهد و ما نباید امروز را ببينيم بلکه بايد براي فردا و فرداها برنامه ريزي کنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشور ، مصر ، جایگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار