رانندگان خانم امروزه به دليل تغييراتي که در جامعه بوجود آمده است از مسئولان خواستار تجديد نظر در عرصه‌ي تفکيک جنسيت مشاغل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امروز تعداد زيادي راننده خانم درسطح شهر ديده مي‌شود که با مهارتهاي خاص خود رانندگي مي‌کنند و براي خود يک کسب درآمدي راه‌اندازي کرده‌اند، سازمان تاکسيراني مي‌تواند با جذب بيشتر رانندگان خانم، آموزش و پرورش را در بکارگيري اين رانندگان براي سرويسهاي مدارس دخترانه در همه مقاطع ياري رساند.
 
 
اولويت رانندگي خانمها براي سرويسهاي مدارس متعلق به دانش‌آموزان دبيرستاني و راهنمايي است که متاسفانه با توجه به نياز خانواده‌ها تعداد رانندگان خانم براي سرويس مدارس در حال حاضر کم است.
 
با توجه به کمبودهاي مشاهده شده آموزش و پرورش از صاحبان خودروهاي شخصي نيز به عنوان راننده سرويس استفاده مي‌کند، البته تمامي اين افراد بايد مشخصات و مدارک سوءپيشينه‌ي خود را به شرکتهاي خصوصي تاکسيراني ارائه داده و پس از کسب مجوز لازم مي‌توانند به عنوان راننده سرويس مدارس مورد استفاده قرار گيرند.
 
قرايي مقدم جامعه‌شناس اجتماعي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه سرويس مدارس در شهرها امسال نيز همانند سالهاي گذشته حواشي خاص خود را داشت گفت: جلوگيري از آسيبهايي که ممکن است براي زنان مشکلات بوجود آورد کاهش پيدا مي‌کند و هم به دليل توجه به ارزشها و هنجارها و راحتي خيال است که باعث مي‌شود زنان سوار تاکسي‌هايي که راننده آنها از هم جنسان خودشان هستند استفاده کنند و امنيت داشته باشند.
 
وي افزود: امروز شرايطي فراهم شده است که مي‌خواهيم در جامعه مشاغل را از حالت تخصصي و اينکه برخي مشاغل خاص زنان و برخي ديگر خاص مردان باشند جلوگيري کنيم، به دليل تغييراتي که در جامعه به وجود آمده و ايجاب مي‌کند که ما در مورد تفکيک جنسيت و تفکيک مشاغل ديگر تجديد نظري را داشته باشيم.
 
قرايي تصريح کرد: تجديد نظر در موضوع تفکيک مشاغل باعث شده است که به تدريج مشاغل مختلفي به دليل نياز زنان جامعه به وجود آيد که نشانه‌ي پيشرفت است چرا که در دوره‌هاي قبل رانندگان خانم براي تاکسي،‌ کاميون و يا اتوبوس وجود نداشته و اين طرح جديدي است که به پيشرفت جامعه مي‌تواند کمک بسياري را داشته باشد.
 
قرايي در پايان افزود: راننده سرويسان خانم خيلي مي‌توانند در روابط با کودکان و دانش‌آموزاني که دارد ماشين آنها مي‌شوند موفق باشند و شيوه‌ تربيتي بهتري با کودکان صورت گيرد چراکه زنان بالاخره مادر هستند و مادر مهربان است.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: تفکیک ، جنسیت ، مشاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار