به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران به نقل از خوروسازی، در این مواقع اگر شما از نزدیک نگاهی به چرخهای خودرو خود داشته باشید، خوردگی لاستیکهای خود را در یک سمت و البته دربیشتر موارد به سمت داخل مشاهده خواهید کرد که البته بر اثر عدم تعادل در چرخها و فشار نامتناسب به یک سوی لاستیکهای شما است. اگر چرخها دچار عدم تعادل بیشتر شوند مشکل در بزرگراهها بیشتر شده و راننده احساس لرزش و یا ارتعاش فرمان را میکند که ممکن است مشکل ساز و دردسر ساز نیز شود.
بالانس چرخها چیست؟ در زمانی که یک لاستیک جدید را بر روی خودرو خود قرار میدهید آنها دارای تعادل نیستند و با وجود فناوری بالا و آخرین دست اوردها که در ساخت لاستیک و تایر مورد استفاده قرار میگیرد باز هم این لاستیکها دچار عدم تعادل در توزین وزن هستند و بنابراین شما باید لاستیکهای خود را براید تعادل به نزد مکانیک ببرید.
در این هنگام مکانیک چرخ را به یک دستگاه تعادل چرخ متصل کرده و دستگاه شروع به چرخش کرده و وزن نامتعادل تایر را به لبه بیرونی هدایت میکند و سپس مکانیک با ایجاد وزن در طرف مقابل تلاش برای تعادل تایر را انجام میدهد و این مورد در باره تمامیچرخها انجام میشود تا زمانی که احساس تعادل پس از بازرسی چرخها مورد تائید قرار گیرد.
در ضمن هیمیشه سعی کنید که تایرها را جفت به جفت تعویض کنید یعنی اینکه لاستیک مربوط به چرخ عقب همیشه در چرخ عقب به کار گرفته شود و به همین ترتیب در چپ و راست و در هنگام خرید لاستیک نو نیز همیشه این مورد رعایت شود تا کمتر به نزد مکانیک برای بالانس چرخهای خود بروید.
در ضمن اگر شما دارای چرخهای جداگانه ای باشید این بدان معنی است که به احتمال بسیار زیاد فقط به یک بار بالانس چرخها خود احتیاج خواهد داشت مثلا لاستیکهای مخصوص عقب و لاستیکهای مخصوص جلو که البته در این رکورد اقتصادی و لاستیکهای گران کمیممکن است برای جیب شما ثقیل باشد.
به هر حال تمامیاین موارد میتواند در هزینه کردن شما نیز اثرات مثبتی داشته باشد و ضمن صرفه جویی در پول سوخت شما از فرسوده شدن لاستیکها و در نتیجه بودجه برای خرید تایر جدید نیز صرفه جویی خواهد کرد.
بنابراین اگر احساس میکنید که ماشین خود دچار تکان خوردنهای بی دلیل و نادرست در هنگامیکه جاده دچار عوارض خاصی نیست به احتمال زیاد تایرهای خودروی شما دچار عدم تعادل است و بهتر است تایرهای خود را بررسی مجدد نموده و یا اینکه پیش یک مکانیک ماهر بروید.
انتهاي پيام/