طبق آمارها 5/5 درصد جمعیت روستایی و 22 درصد جمعیت شهری یعنی چیزی حدود 10 تا 13 میلیون تومان فاقد هیچ "پوشش بیمه‌ای" قرار ندارند.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در کشور حدود 5/5 درصد جمعیت روستایی و 22 درصد جمعیت شهری چیزی در حدود 10 تا 13 میلیون نفر پوشش بیمه‌ای قرار ندارند.

وی با بیان اینکه بازار سلامت هر چه پول به آن ورود پیدا کند را می‌بلعد افزود: تا یک جای افزایش اعتبار و پول باعث افزایش کیفیت خدمت می‌شود و از آن بالاتر ممکن است باعث افت کیفیت شود.

پندپی ادامه داد: ما باید در برنامه ملی سلامت یک راهکار خوب با وزارت بهداشت باشیم و آنجاست که نظام ارجاع و پزشک خانواده به معنای واقعی می‌تواند جای خودش را باز کند.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه سازمان بیمه‌ای از درمان محوری هدف به سلامت محوری سوق پیدا کند تاکید کرد: اگر بیمه پیش قدم شود و سالانه به صورت رایگان و اجبار آزمایش قند خون و چربی از مردم تحت پوشش قرار دهد بسیاری از بیماری‌ها قبل از اینکه هزینه‌ای چند برابر بر دوش سازمان بیمه بگذارد و تشخیص و تحت کنترل قرار می‌گیرد و همین قدم می‌تواند باعث صرفه‌جویی‌های مالی بسیار خوبی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار