یک پزشک متخصص قلب و عروق گفت: یک سوم مرگ و میرها در بیماران قلبی در جهان ناشی از مصرف سیگاراست.

 

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج ،  هادی زاده گفت: افرادی که سیگار و دخانیات مصرف می کنند، بیش از سایر افراد در معرض خطر این بیماری قرار دارند.وی افزود: سیگار پروسه تصلب شرایین را تشدید و ضریب چربی خون را بالا می برد و سبب اختلال در دریچه خونرسانی و لخته خونی در رگ ها می شود.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه عوامل ژنتیکی نقش مهمی در ابتلا به بیماری های قلبی دارد، افزود: بیماری های ارثی، دیابت و چربی خون، ابتلا به بیماری قلبی را تشدید می کند.

وی با بیان اینکه بیماری های قلبی، اولین علل مرگ و میر در ایران و جهان است، گفت: افزایش سن، مصرف دخانیات، کم تحرکی، چاقی، دیابت، چربی خون بالا، استرس و فشار فکری و جنسی از عوامل خطر ساز ابتلا به بیماری های قلبی است

عضو هیات علمی دانشکده پزشکی استان کردستان با اشاره به آمار دانشگاهی ایران تصریح کرد: علل عمده 50 هزار مرگ و میر بیماران قلب و عروق سال گذشته ناشی از مصرف سیگار و دخانیات گزارش شده است.

دکتر هادی زاده افزود: ورزش روزانه و منظم، پیاده روی به مدت نیم ساعت، شنا کردن، دویدن متوسط، دوچرخه سواری و پرهیز از مصرف غذاهای پرکالری و پر چرب از بروز بیماری قلبی پیشگیری می کند./س
انتهای خبر/

برچسب ها: دخانیات ، ارثی ، ابتلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.