نخست وزير مصر اعلام کرد همه پرسي قانون اساسي در ژانويه بزرگترين چالش از 30 ژوئن تا آن زمان خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربيه، حازم الببلاوي نخست وزير مصر گفته است: همه پرسي قانون اساسي سخت ترين مرحله‌اي است كه كشور از 30 ژوئن(زمان بركناري مرسي) با آن مواجه است.

ببلاوي در مصاحبه‌اي كه شبكه درام مصر آن را پخش مي‌‌کرد بر توانايي دولت بر حفظ و انجام همه‌پرسي و آمادگي‌اش براي مقابله با هر نقشه و طرحي مبني بر ايجاد مانع براي انجام همه‌پرسي چه از جانب گروه اخوان المسلمين و چه غير از آن خبر داد.

وي گفت : دولت تمام تلاشش را بكار خواهد بست تا همه‌پرسي به طور كامل و شفاف، آن طور كه شايسته مصر كه كشوري است داراي تجربه در زمينه برگزاري همه‌پرسي و انتخابات، انجام پذيرد.

از طرف ديگر ، جمل زايدة سردبير روزنامه الأهرام مصر در گفتگو با العربيه مدعي شده است : گروه اخوان المسلمين از هيچ فرصتي دريغ نمي‌كند  تا سعي كند كه مانع انجام مرحله انتقالي و انجام نقشه راه شود و در مورد همه‌پرسي و انتخابات پارلمان و رياست جمهوري هم سعي در انجام چنين كاري دارد.

وي گفته است : درصورتي كه روند همه‌پرسي بطور صحيح و كامل برگزار شود و مصري‌ها به اين قانون‌اساسي رأي مثبت دهند، هيچكس نمي‌تواند خدشه‌اي درآن وارد سازد.

شايان ذكر است كه در بيانيه رياست جمهوري موقت مصر كه شنبه منتشر شد آمده بود كه همه‌پرسي در 14 و 15 ژانويه و پس اتمام پيش‌نويس قانون ساسي كه نوشتن آن را كميته‌‌ي 50 نفري به رياست عمروموسي برعهده دارد ، برگزار خواهد‌ شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار