احتراماًضمن ابراز تأسف عميق از رويه غيرمعمول در موضوع اطلاع‌رساني تخليه محل دانشكده پيراپزشكي مشهد و متأسفانه نشر برخي اكاذيب و مطالب خلاف واقع توسط روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مشهد و مشاهده برخي رفتارها و اقدامات كه به‌نوعي فضاسازي‌هاي ناهنجار با انگيزه‌ها و اغراض سياسي را به ذهن متبادر مي‌سازد كه قابل پيگيري حقوقي نيز مي‌باشد، توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی تقديم می‌شود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، و به نقل از اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی، زمین و ساختمان دانشکده پیراپزشکی مشهد، از املاک وقفی آستان قدس رضوی است که با نظر مساعد حضرت آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی به امر آموزش و درمان، طی قراردادی به مدت بیست سال از 2/ 9/ 1362 تا 30/ 8/ 1382 به دانشگاه علوم پزشکی مشهد بصورت مال الاجاره و با اولويت توجه به جانبازان عزيز اعصاب و روان جنگ تحميلي در سال‌هاي دفاع مقدّس،در اختيار دانشگاه بوده است.

پس از پایان قرارداد بیست ساله، آستان قدس رضوی به جهت رعایت حقوق موقوفه، درخواست استرداد محل را کرده کهاز سوی ریاست محترم دانشگاه، با توجه به اینکه ساختمان دانشکده پیراپزشکی در اراضی زکریای مشهد با مساعدت ويژه آستان قدس رضوي در حال احداث بود، درخواست مهلت شد تا پس از تکمیل ساختمان، محل مذکورتخلیه و تحویل شود. آستان قدس رضوی با درخواست ریاست محترم دانشگاه موافقت و تا پایان سال 1386 مهلت تمدید شد.

در طول اين مدت، علی‌رغم ابلاغ حقوق مربوط به مال الاجاره و دعوت برای تنظیم قرارداد اجاره به طور مکرر، متأسفانه پرداخت مال الاجاره از سوی دانشکده صورت نگرفت و در پایان زمان استمهال، نامه دیگری از سوی ریاست محترم دانشگاه در تاریخ 1/ 8/ 1386 به آستان قدس رضوی تقديم و درخواست مساعدت شد که مقرّر شد مجدداً به منظور حمايت از توسعه علم و دانش مهلت به مدت سه سال دیگر تمدید و سپس ملک تخلیه و به آستان قدس رضوی عودت شود.

با گذشت سه سال دیگر، هربار به بهانه‌هاي مختلف مفاد تعهدات فيمابين توسط رياست دانشگاه به اجرا درنيامد و همچنان دانشکده پیراپزشکی از استرداد ملك موقوفه امتناع ورزيد. لذا با عنايت به اتمام مهلت و به لحاظ عدم تخلیه محل جهت رعایت ضوابط وقف، اقدام از طریق مراجع قانونی در سال 90 برای تخليه محل در دستور کار قرار گرفت و پس از صدور حکم بدوي و تجديد نظر و قطعي شدن آن، با هماهنگی مرجع قضائي و اجراي احكام با دانشگاه مذکور، در همان روز که از سوی دانشکده پیراپزشکی پیشنهاد شده بود، محل با حضور رياست محترم دانشكده پيراپزشكي و ساير عوامل،بانظارت دادورز و نماينده دادستان محترم تخلیه و به آستان قدس رضوی تحویل شد و صورت‌جلسات آن به امضاي نمايندگان دانشگاه و مرجع قضائي رسيده كه در صورت لزوم قابل ارائه مي‌باشد.

البته استفاده از آزمايشگاه‌ها همچنان تا پايان ترم جاري (01/11/1392) مهلت داده شد. همچنين تصاوير مربوط به تخليه در اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي موجود و قابل ارائه مي‌باشد و همان‌گونه كه اشاره شد، جابجايي اموال و تمامي منصوبات بدون

هيچ‌گونه صدمه، خسارت و ايرادي با حضور، نظارت و تأييد مجموعه‌هاي اعلام شده بوده است كه متأسفانه با هدف تداوم رويكرد بحران‌آفريني و ايجاد تنش عليه آستان قدس رضوي، مديريت دانشگاه به فضاسازي پرداختند.

یادآور می شود از قرارداد 20 ساله‌ای که بین آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد منعقد شده، اکنون 30 سال می‌گذرد. با این اوصاف، دانشگاه مذکور ده سال بیشتر از قرارداد اولیه، بدون پرداخت هرگونه مال الاجاره و در قالب استمهال‌هاي مكرّر از این ملک موقوفه بهره‌مند شده است. آستان قدس رضوی همواره خود را به رعایت قانون و غبطه وقف و استیفای حقوق موقوفه ملزم می‌داند و معتقد است آنچه توسط خیران نیکوکار در بستر زمان بر این آستان مقدس وقف شده، امانتی مهم و ارزشمند است که باید در حفظ، نگهداری، احیا و توسعه آن تمام توان خود را به کار گرفت.

آنچه مسلم است و در صورت‌جلسات نيز به امضاي مسؤولين محترم دانشگاه علوم پزشكي رسيده است، هرگونه جابجايي وسايل آموزشي و اداري با حضور، نظارت،تأييد و توسط آنان و نيروهاي كارگري بخش خصوصي انجام شده است كه عزيزان براي پوشاندن برخي ناهماهنگي‌هاي درون سازماني خود با تعبير تحريك‌آميز «هجمه» از آن ياد كرده و به عوامل محترم اجراي نظم و قانون تهمت‌هاي ناصواب نسبت داده‌اند.

بي‌شك دستاويز قرار دادن و سوء استفاده از جايگاه بلند علم و دانش و منزلت رفيع اساتيد فرهيخته و دانشجويان گرامي براي سرپوش نهادن به برخي ضعف‌هاي مديريتي، دور از شأن است كه با كمال تأسف مديريت دانشگاه به آن تمسكي غيرمنصفانه نموده‌اند و پرواضح است كه افكار عمومي از مديريت دانشگاه برنامه‌ريزي در اجراي قانون و نظم در عملكرد را توقع دارند كه شايسته بود ايشان در طول سه دوره مهلت‌خواهي كه 10 سال به طول انجاميده است، در اين خصوص تمهيد لازم را مي‌نمودند و به‌جاي توسل به تحريف افكار عمومي و استنكاف از توجه به حقوق شرعيه وقف و موقوفات و التزام به قانون، به‌گونه‌اي عمل مي‌كردند كه در مقام پاسخگويي دچار تعابير نامربوط و دور از شأن مجموعه مقدس دانشگاه نشوند.

امروز نقش آستان قدس رضوي در توسعه اماكن علمي، فرهنگي، درماني و بهداشتي از ظرفيت‌هاي افتخارآميزنظام مقدس جمهوري اسلامي است كه تأسيس بيمارستان فوق تخصصي رضوي، پشتيباني و به‌روزآوري بيمارستان منتصريه و ايجاد دانشگاه بين المللي امام رضا (عليهالسلام)، نمونه‌هايي است از خدمات وقف محور در حوزه‌هاي مذكور كه قطعاً تمامي فرهيختگان از انجام آن مطلع هستند.

در پايان تأكيد مي‌نمايد آستان قدس رضوي ضمن التزام مؤكد به رعايت نظم و قانون و نيز حفظ حقوق موقوفه،حق شكايت و پيگيري حقوقي نشر اكاذيب و تهمت‌هاي منتسب با عناوين مختلف را با عنايت به امضاي صورتجلسات مبني بر انجام دقيق تحويل و تحول سالم اموال توسط رياست محترم دانشكده، براي خود محفوظ مي‌داند/س
برچسب ها: تخلیه ، دانشکده ، اغراض ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.