با روند پيري و مسن شدن عضلات و پيري مفاصل دچار تضعيف و ساييدگي مي‌شوند که ورزش کردن از اين امر جلوگيري مي‌کند.

محمد امامي ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: در پديده پيري و مسن شدن عضلات و مفاصل تحت تاثير پيري و ضعيف شدن قرار مي‌گيرند.

وي خاطرنشان کرد: پوک شدن استخوانها، ساييده شدن عضلات سر مفاصل، آرتروز، کم شدن قوا، قدرت و نيري عضلات مشکلاتي است که پيري با خود به ارمغان مي‌آورد.

امامي با اشاره به اينکه افراد مسن بايد عضلات خود را قوي نگه دارند، تصريح کرد: از همه مهمتر عضلات هستند که به عنوان کمک فنرها از آنها ياد مي‌شود با ضعيف شدن آنها مفصل زودتر آسيب مي بيند که با قوي نگه داشتن عضلات مي‌توانيم روند پيري را کندتر کنيم.

وي افزود: يکي ديگر از عوارض پيري خشک شدن مفاصل است که اگر در حد متعارف و حساب شده‌اي تامين نشود و عضلات تقويت نشوند و از پوکي استخوان جلوگيري نکنند پديده پيري زودتر از حد معين فرد را درگير مي‌کند.

وي اين تصور که ورزش کردن يعني تنيس، کوهپيمايي و ورزش با دستگاه‌هاي ورزشي است را غلط دانست و گفت: افراد مسن بايد تحت نظر پزشک ارتوپد ورزش‌هاي مناسب و کم خطر را به تدريج و ملايم مانند پياده‌روي، استخر و شنا و راه رفتن در آب را انجام دهند تا از روند پيري جلوگيري کنند.

اما در پايان اذعان داشت: تغذيه تاثير بسزايي در کاهش پيري دارد که مي‌توان با مصرف مکمل‌هاي کلسيم و ويتامين‌ها از 40 تا 50 سالگي خود را بيمه کرد.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار