رئيس مركز تحقيقات علوم رفتاري بيمارستان بقية‌الله(عج) گفت: اصول اخلاق حرفه‌ای پایه حیاتی تمام اعمال یک مشاور و روان‌شناس است.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،دكتر خدابخش احمدي در قالب سومين پانل علمي اين همايش كه با موضوع «مباحث اخلاقي و حرفه‌اي در مشاوره» برگزار شد، اظهارکرد: مشاوران در ارتباط موثر با مراجعان خود روزانه با مسایلی مواجه می‌شوند که مرتبط با اصول اخلاق حرفه‌ای است، بنابراین برای اینکه تصمیم های آنها به نفع مراجعان باشد، باید مشاوران با نظام نامه‌های اخلاقی آشنا باشند و اصول اخلاقی را بدانند.

وي افزود: این اصول و قوانین، راهنما و راهگشای چالش‌های اخلاقی و حرفه‌اي برای حل مسائل و مشکلات در اين حوزه است.

اين روان‌شناس برجسته كشور در ادامه به تبيين مباحث اخلاقي در 2 بعد پرداخت و بيان كرد: مباحث اخلاقي در حوزه‌هاي ضوابط و معيارهاي حداقل و معيارهاي عالي اخلاقي تقسيم‌بندي مي‌شود.

وي در ادامه به تبيين ضوابط لازم در مشاوره براي قشر نوجوان و جوان پرداخت و گفت: داشتن دانش علمي در زمينه مشاوره با نوجوانان و جوانان، داشتن مهارت ارتباطي با اين قشر و ظرفيت پذيرش و درك نوجوانان و جوانان، استنفاده از روش‌ها و فنون مختصر و ضرورت سنجش سودمندي از مهم‌ترين اين ضوابط است.

احمدي بيان كرد: مشاور همواره بايد اين اصل را مورد توجه قرار دهد كه ارائه مشاوره و مباحث براي خود، نوجوان، خانواده و جامعه ضرر نداشته باشد. زيرا اگر مشاور وارد موضوعي شود كه نتواند آن را حل كند به مراجعه كننده ضرر خواهد زد./س

برچسب ها: مشاوره ، اخلاق ، کاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.