رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این مطلب گفت: اگر قرار باشد دولت چابک ، موفق و دارای شان و منزلتی بالا باشد باید از هر نوع تصدی گری خود داری کند و تمام تلاش خود را برای کار حاکمیتی بگذارد .


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،شافعی نظارت کار دولت است و تصدی گری باید مطابق اصل 44 قانون اساسی در اختیار بخش های غیر دولتی قرار بگیرد.در بسیاری از سازمان های دولتی اگر برسی کنیم ، بخش عظیمی از کارهای در حال انجام تصدی گری است و این ها باید به مردم و تشکل های مردمی واگذاری شود .

ادامه داد:دولت باید در جایگاه بالاتری از تصدی گری بایستد و نقش حمایتی و نظارتی و رهبری خود را ایفا کند . دولت نباید رقیب مردم در کارها باشد و اگر این گونه باشد اتفاق مثبتی در کشور رخ نخواهد داد و حتی صدمات شدیدی هم وارد می شود .

وی ادامه داد:در پاره ای موارد در راستای خصوصی سازی تعدادی از شرکت های دولتی به بخش شبه دولتی واگذار شد و این به معنی اجرای دقیق اصل 44 و خصوصی سازی نیست.این اقدام پیچیدگی مشکلات اقتصادی را بیشتر می کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد:دولت باید از انجام هر آنچه مردم می توانند انجام دهند،خودداری کند و اگر چنین شود مسائل اقتصادی با سرعت مطلوبی، تغییرمثبت می کنند و امیدواریم این سیر تحول در مسیر اجرا دچار مشکل نشود ./س

برچسب ها: دولت ، تلاش ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.