مطالعات نشان می‌دهند که استعمال سیگار عوارض زیادی بر روی چشم‌ها بر جای گذاشت و خطر کاهش شدید بینایی به ویژه در افراد بالای 40 سال را 4 تا 6 برابر افزایش می‌دهد.

امیر علی شایسته متخصص بیماری‌های چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: استعمال سیگار می‌تواند بر روی بافت‌ها و اعضاء مختلف بدن تاثیرات منفی بگذارد و چشم ‌ها نیز از این قاعده مستثنی هستند .

وی با اشاره به اینکه مطالعات نشان می‌دهند که استعمال سیگار عوارض زیادی بر روی چشم‌ها بر جای می گذارد، تصریح کرد: قرمز شدن چشم‌ها به ویژه لبه پلک ها، پف آلود شدن پلک، چروک شدید پوست چشم و زرد شدن چشم از جمله عوارض استعمال سیگار بر روی چشم انسان است.

شایسته با بیان اینکه افراد سیگاری بیش از افراد غیر سیگاری دچار اختلالات بینایی به ویژه کاهش قدرت دید می‌شوند، تاکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات مختلف، استعمال سیگار خطر کاهش شدید بینایی به ویژه در افراد بالای40 سال را 4 تا 6 برابر افزایش میدهد.

وی یاد آور شد: البته افراد سیگاری که اقدام به ترک استعمال سیگار کنند، می‌توانند امیدوار باشند که خطر و عوارض اختلالات و مشکلات بینایی در آنها تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.

شایسته خاطر نشان کرد: درواقع بسیاری از نارسایی های بوجود آمده در بینایی، به دنبال قطع مصرف سیگار و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی کاهش خواهد یافت.


انتهای پیام/

برچسب ها: سیگار ، بینایی ، استعمال ، چشم ، چروک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
مهرداد
۱۶:۰۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
ایا سیگار کشیدن بر روی شبکیه چشم نیز تاثیر می گذارد
آخرین اخبار