به گفته منابع صهيونيستي، دولت مجارستان براي کاهش وابستگي خود به گاز روسيه تلاش دارد از اسرائيل گاز طبيعي خريداري کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان،  پيتر سيگارتو  وزير امور خارجه و روابط اقتصادي مجارستان  با اعلام اين خبر گفت مجارستان تلاش مي کند براي کاهش وابستگي خود به گاز طبيعي روسيه ، از اسراييل گاز طبيعي خريداري کند. اين در حاليست که اسراييل به تازگي اعلام کرده ذخاير گاز طبيعي کشف کرده است!

اين وزير مجارستاني  که به تازگي به فلسطين اشغالي سفر دو روزه اي کرده ، در اين خصوص گفت دولت مجارستان 80 درصد سوخت لازم براي گرمايش خانه ها را از گاز طبيعي تامين مي کند و 90 درصد گاز طبيعي مورد نياز اين کشور از روسيه خريداري مي شود . بنابراين به ميزان بسيار زيادي به گاز طبيعي روسيه وابسته هستيم و اين مسئله قابل دفاع و توجيه نيست .

در همين ارتباط پيتر سيگارتو  وزير امور خارجه و روابط اقتصادي مجارستان در ديدار با يائير لابيد وزير امور دارايي رژيم اسراييل  به اين رژيم پيشنهاد کرد  در تامين گاز طبيعي مورد نياز مجارستان سهيم شود.

پيتر سيگارتو  در گفتگو با وزير دارايي اسراييل خاطر نشان کرد مجارستان خواستار آنست که به مرکز اصلي توزيع و فروش گاز طبيعي اسراييل در اروپا تبديل شود و اميدوار است از راهبرد صادرات گاز طبيعي اسراييل در نزديک‌ترين وقت ممکن بهره مند شود .

وزير امور خارجه و روابط اقتصادي مجارستان خاطر نشان کرد مجارستان همچنين علاقمند و اميدوار است همکاري هاي خود با اسراييل را در ديگر زمينه ها از جمله آب  و کشاورزي گسترش دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجارستان ، گاز ، اسرائیل ، لاپید ، hungry
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار