تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با ضروری دانستن توجه فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم گفت: این مسیر باید به بین‌الحرمین دیگری تبدیل شود و آن را مسیری ولایی و فرهنگی قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار تولیت و مسئولان مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های این مسجد مقدس در عرصه فرهنگی و نشر تعالیم ناب شیعی گفت: باید قدر عرصه‌ای را که برای خدمت به مکتب اهل‌بیت (ع) در اختیار ما قرار داده شده است، بدانیم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت:‌ مسجد مقدس جمکران پایگاه بزرگ شیعی است که حضور جوانان و مردم در این مکان مقدس، خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان اسلام و ایران اسلامی است.

وی افزود: احداث بلوار پیامبر اعظم حدفاصل حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران اقدام شایسته‌ای بود که از دست‌اندرکاران آن تقدیر می‌شود، ولی اصل کار از این به بعد شروع می‌شود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه باید از این مسیر استفاده فرهنگی و ولایی شود، گفت: این مسیر باید به بین‌الحرمین دیگری تبدیل شود و در این عرصه نباید چشم‌انداز دیگران باشیم؛ باید حضور فعالی در این عرصه داشت.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران نباید به اربعین خلاصه شود، افزود: زمانی که حضور گسترده مردم در مناسبت‌های مختلف در این مسیر باشد و مسئولان دیدند که این بلوار به بین‌الحرمینی دیگر تبدیل شده است،‌ نگاه‌های اقتصادی آنها نیز مورد تأثیر قرار خواهد گرفت.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داد: البته این کار باید به صورت مردمی اجرا شود، مردم باید به این مسیر نگاهی فرهنگی داشته باشند، مسئولان و متولیان فرهنگی نیز باید در جریان دادن به این کارها نقش‌آفرین باشند.

وی با اشاره به پیاده‌روی عزاداران حسینی از حرم کریمه اهل بیت تا مسجد مقدس جمکران، با بیان اینکه باید خیمه‌هایی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در این مسیر پیاده‌روی برای خدمت‌رسانی به عزاداران ایجاد شود، گفت: این کار باید مانند خدمت‌رسانی به زائران حسینی علیه‌السلام در مسیر نجف تا کربلا در میان مردم فرهنگ‌سازی شود و آنها نیز در این عرصه وارد شوند./س


برچسب ها: قم ، بلوار ، پیامبر ، اعظم ، بین ، حرمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.