وزیر بهداشت با بیان اینکه مدیران روابط عمومی باید از اطلاع رسانی خلاف واقع پرهیز کنند، گفت: این افراد نباید تحت تاثیر فضاهای فرعی که ممکن است خواسته و ناخواسته به آن وارد شوند، قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز در حاشیه اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران گفت: مسئله اصلی و هدف مهم روابط عمومی‌ها توجه به سلامت مردم است، مردم مشکلات زیادی دارند در واقع همه مدیران روابط عمومی باید به این مشکلات و انتقادات مردم توجه کنند و از اطلاع رسانی خلاف واقع پرهیز کنند و اطلاعات درست را به گوش مسئولان برسانند. 

وی با بیان اینکه مسئولان روابط عمومی نباید تحت تاثیر فضاهای فرعی که ممکن است خواسته و ناخواسته و توام با سود جویی است قرار نگیرند، افزود: برخی از افراد که طمع سیری ناپذیری دارند به فضا سازی متوسل می‌شوند و مسئولان را نیز به طور ناخواسته در این مسیر قرار می‌گیرند. 

هاشمی ادامه داد: باید توجه داشت که در حوزه بهداشت و درمان به دلیل اینکه ماموریت‌های ما بسیار زیاد است باید ضمن توجه به اخبار به مسائل درست بپردازیم و از شتاب زدگی و تشویش پرهیز کنیم. 

وزیر بهداشت در خصوص آخرین وضعیت پوشش بیمه‌ای داروهای ناباروری عنوان کرد: هنوز فرصت نکردیم که این مسئله را به طور کامل ساماندهی کنیم و البته یک رقابتی در اعلام این خبر انجام شد که باید همکاران اجازه می‌دادند که بعد از قطعی شدن این موضوع خبر را اعلام کنند. 

وی با بیان اینکه باید همکاران اجازه می‌دادند که این مسئله توسط بیمه اعلام شود، تصریح کرد: با توجه به روابط صمیمانه‌ای که بین دو وزارت خانه وجود دارد این مشکل تا چند روز آینده نهایی خواهد شد. 

وزیر بهداشت افزود: البته مشکل بیمه‌ها منابع است اگر چه مابه‌التفاوت پول داروهای ناباروری توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌شود اما مسئله سازمان‌های بیمه این است که اگر داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گیرد علاوه بر دارو، آنها باید هزینه بستری و لوازم را هم تحت پوشش قرار دهند. 

هاشمی در پاسخ به اینکه هنوز برخی از بیمارستان‌های خصوص بیمه دی را قبول نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: البته بیمه‌ها زیر نظر ما نیستند اما با توجه به شکایاتی که در خصوص این بیمه صورت گرفته وزارت بهداشت این مشکل را به مدیرعامل بیمه دی و مسئولان بنیاد شهید منعکس کرده که امیدواریم که از طرف بیمه مرکزی پاسخ این مشکل داده شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.