دانشگاه تهران طبق آخرین آمار سایماگو توانست رتبه ۲۲۶ را در رتبه بندی جهانی کسب کند.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر قاسم عموعابدینی، معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت:من خدمت گذار کوچکی در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه تهران هستم و این دانشگاه در چند سال گذشته توانسته در برنامه بیست ساله کشور و پنج ساله دوم دانشگاه تهران از رتبه ۶ در منطقه به رتبه ۳ دست یابد. 

وی افزود: از سال ۱۳۸۷ تا سال ۱۳۹۱ این دانشگاه در زمینه چاپ مقالات رشد ۳۸ درصدی داشته است و توانسته است تعداد ۲ هزار و ۲۴۱ مقاله آی اس آی، رشد ۵۳ رشدی در اسکوپوس، ۹۶ درصدی در مقالات آی اس سی داشته باشد همچنین به تعداد مجلات دانشگاهی از ۳۲ به ۸۱ مجله و تعداد قطب‌های علمی دانشگاه از ۳۲ به ۳۷ ارتقاء پیدا کند. 

وی ادامه داد: این دانشگاه در ۲۱ طرح کلان ملی و ۵ درصد طرح مجری محوری و ۱۶ درصد طرح‌های مجری همکاری مشارکت داشته است. 

 دو دهم درصد سهم تولید علم دانشگاه تهران در جهان
فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران با اشاره به مطلب فوق گفت: ۵۸ کشور جهان ۸۰ درصد از تولید علم دنیا را به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که دانشگاه تهران توانسته بیشتر از دو دهم درصد تولید علم کسب کند که در مقایسه با این ۵۸ کشور از سهم بیشتری در تولید علم برخوردار است. 

وی افزود: مهم‌ترین مشکلی که در زمینه تجارت، سرمایه گذاری و رقابت وجود دارد حضور معاونت علمی ریاست جمهوری، کمیسیون علم و فناوری هیئت دولت، شورای عتف و بنیاد علمی نخبگان است که برای رشد در این حوزه‌ها نیازمند یک مدیر و نبود چند تشکل هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار