باغبانی یک سرگرمی شاد و لذت بخش است، اما اگر باغبان حرفه‌ای نباشد، گاهی این فعالیت می‌تواند کشنده باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ گاهی سبزیجات و گیاهان سمی می‌شوند که دوستداران و گردشگران طبیعی همواره باید مراقب باشند.

1. خرزهره:
خرزهره یکی از سمی‌ترین گیاهانی است که بسیار خوشمزه و شکوفه‌های معطر آن بسیار زیبا و وسوسه انگیز است، حتی نباید به آن دست زد، زیرا سمی و خطرناک هستند.



2. درخت هیپومان: این گیاه گلدار در میان درختان سمی جهان، کشنده ترین گیاه است که میوه‌های شبیه سیب کوچک دارد كه انسان‌ها و حیوانات زیادی تاکنون بر اثر خوردن آن دچار مشکلات مختلفی شده‌اند و جان باخته‌اند.



3.
این گیاه با نام‌های بسیاری از جمله بلادونا‌، "توت شیطان"، گیلاس مرگ و... شناخته می‌شود، و مهم‌ترین گیاه است که منجر به هذیان، توهم، اشاع مردمک، خشکی دهان و پوست، و تشنج می‌شود.



4. لوبیا کاستور: از لوبیا کاستور به عنوان روغن کرچک تا مدت‌هاي طولانی برای هضم غذا مورد استفاده قرار می‌گرفت، این گیاه طعم و مزه مطلوبی ندارد، اما گاهی یک‌دانه از این گیاه اگر روی درختچه‌های سمی روییده باشد، می‌تواند کشنده باشد.




5.آب شوکران: آب شوکران در مناطق معتدل نیم‌کره شمالی وجود دارد و ریشه این گیاه حاوی شیره مایعی است که حتی لمس آن باعث تشنج و مرگ می‌شود.



6.سرخدار: یکی از درختان مرگ بار در جهان است که در جنگل‌های اروپا وجود دارد. مصرف این سرخدار حتی در مقادیر کوچک منجر به مشکلات قلبی می‌شود و هیچ گونه پادزهری ندارد.



7. ريواس:
برخی از افراد از خوردن ساقه‌ی ریواس لذت می‌برند، اما برگ‌های آن کشنده است و خوردن برگ‌های آن به صورت خام باعث تنگی نفس، سوزش و خونریزی داخلی و مرگ خواهد شد.



8.حوری دریایی: این گیاه جزو بومی اروپا و آسیا است، از گیاهان با گل‌های معطر است که توت‌های آن سمی است و مصرف آن منجر به مرگ می‌شود.



9.خنگ نیشکر:
خنگ نیشکر یک گیاه خانگی معمول است که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند و جویدن هر بخش از این گیاه باعث ترشح بیش از حد بزاق می‌شود و منجر به تورم شدید گلو نیز خواهد شد و خفگی را به دنبال خواهد داشت.



10.علف‌های هرز: علف‌های هرز گون سمی است که باعث ایجاد توهم و جنون می‌شود و در قدیم از این گیاه در کارخانه‌ها داروهای مصمومیت زا و مرگ‌آور می‌ساختند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار