نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان اردبیل مخالف کاهش سهم بودجه مناطق محروم و روستایی هستند که در یک طرح اصلاحی و پیشنهادی سعی می کنیم بودجه منهای ۳ درصد را به ۲ درصد ارتقا دهیم.

کمال‌الدین پیرمؤذن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: مجمع نمایندگان استان اردبیل برای اصلاح برخی از بخش های بودجه 93 طرح پیشنهادی دارند که قرار است در کمیسیون ها و در صورت نیاز در صحن علنی مجلس مطرح شود، یکی از این درخواست ها افزایش حقوق کارمندکان از 18 درصد به 25 درصدیست که شاخص تورم کشوری اعلام می کرد.

وی گفت: پیشنهاد دوم ما افزایش 2 درصدی سهم اعتبارات مناطق محروم بوده که در بودجه سال 93 منهای 3 درصد لحاظ شده است، در کمیسیون‌ها پیگیر این افزایش هستیم.

نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی سومین پیشنهاد را مربوط به اعتبارات عمرانی بیان کرد و افزود: دولت 37 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی دارد که قرار است بیش از 80 درصد آنها برای تکمیل 447 طرح عمرانی اولویت دار هزینه شود، ما پیشنهاد کردیم بخشی از این اعتبارات در دست دولت باقی بماند تا برای پروژه های مناطق محروم و با پیشرفت کمتر از 70 درصد هزینه شود.

پیرمؤذن واقعی بودن و شفافیت را از برجستگی های بودجه سال 93 بیان کرد و گفت: این واقع بینی به حدی است که امیدواریم صد در صد بودجه در سال آینده تحقق یابد.

وی تصریح کرد: بودجه عمرانی به ویژه در بخش آبرسانی 3 برابر شده و ما امیدواریم تخصیص ها در بودجه های عمرانی که در سال های اخیر کمتر از 10 درصد بوده در حد مطلوب و بیش از 90 درصد اتفاق بیفتد.

پیرمؤذن افزود: قرار است 2.5 برابر امسال بودجه عمرانی برای استان اردبیل افزایش پیدا کند به طوری که در طرح آبرسانی در سال آینده 5.7 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده که انتظار می رود 100 در‌صد آن جذب شود، در حالی که امسال از اعتبار 6 میلیارد تومان این بخش تنها 10 درصد تاکنون تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: در بودجه سال آینده از محل فاینانس، دولت پیش پرداخت‌ها را انجام می دهد تا از این محل پروژه های ملی و زیربنایی این استان نظیر راه آهن، تکمیل سدها و بسیاری از پروژه های عمرانی دیگر اجرا شود، که در این ارتباط از محل BOT بودجه‌های مناسبی برای استان در نظر گرفته شده است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، اعتبار ، مناطق ، محروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.