سخنگوی سازمان اوقاف گفت: همایش توسعه وقف و حوزه های علمیه با حضور علما، اندیشمندان وصاحب نظران حوزه علمیه و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه، در روزهای 26و 27 آذرماه در شهر مقدس قم برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری هفته وقف، حسن ربیعی ، مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ، ترویج سنت حسنه وقف و برجسته نمودن نقش حوزه های علمیه در ترویج این سنت حسنه است.
 
ربیعی با بیان اینکه وقف یکی از عوامل مهم در کاهش فقر، توزیع عادلانه ثروت و راهکاری موثر در پیشرفت اقتصادی جامعه است ، اظهار کرد: کارها و اقدامات متفاوتی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه می توان انجام داد که تبیین این فرهنگ توسط علما و روحانیون بسیار موثر خواهد بود.
 
مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: بیان و توصیه علما و مراجع و همچنین تریبون نماز های جمعه و جماعات از جمله موارد تاثیر گذار در امر ترویج فرهنگ وقف و مصداق امر به معروف است که قصد داریم با برگزاری چنین همایش هایی ضمن تعامل با حوزه های علمیه از ظرفیت این نهاد برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف بهره گیریم.
 
وی گفت: درهمایش توسعه فرهنگ وقف و حوزه های علمیه که در روزسه شنبه 26 آذر ماه در سالن دارالشفای حوزه علمیه قم برگزار می شود، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام و المسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
 
ربیعی خاطرنشان کرد: در این همایش، نقش سنت حسنه وقف مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و از دو تن از مراجع عظام تقلید، آیات عظام جوادی آملی و سبحانی بعنوان واقفین روحانی، تجلیل به عمل خواهد آمد.
 
وی یکی از دیگر از برنامه های این همایش را دیدار مسئولان سازمان اوقاف با مراجع عظام تقلید و بهره مندی از رهنمودهای این بزرگواران عنوان کرد و گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 26 و 27 آذرماه مدیران و مسئولان اوقاف با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی ، مکارم شیرازی ، نوری همدانی ، سبحانی ، جوادی آملی و علوی گرگانی دیدار و از فعالیت ها و عملکرد سازمان طی سال جاری گزارش خواهند داد.

برچسب ها: اوقاف ، مراجع ، اعظام ، تقلید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار