عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات وفناوری مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنی آمریکا با ایران بخاطر غنی سازی و استفاده ازانرژی هسته ای نیست بلکه برای موفقیتهای علمی و دستاوردهای کشورمان درسالهای اخیر است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حجت الاسلام والمسلمین سلیمی در نشست اعضای شوراهای اسلامی بخش و شهرستان و نیز مسوولان محلی در فرمانداری دلیجان افزود: ارسال موجود زنده به فضا و برگشت آن درحالی که بیشتر از پنج کشور جهان به این فناوری دست پیدا نکرده اند نیز برای کشورمان موفقیت بزرگی به ارمغان آورد.
وی گفت : دانشمندان ایرانی در طول 10 سال اخیر تولید سوخت با غنای سه درصد را با افزایش تعداد سانتریفیوژها به 20 درصد ارتقا دادند و این فناوری را بومی کردند.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با وجود تحریم اقتصادی از سوی بسیاری از کشورهای دنیا اما به تکنولوژی ساخت آهن ربای مخصوص سانتریفیوژها نیز دست یافت در حالی که تنها چند کشور محدود این تکنولوژی را دارند و از فروش به سایر کشورها خودداری می کنند.
سلیمی افزود: دشمن از موفقیت های علمی و دست یابی دانشمندان جوان کشورمان به فناوری های نوین و تجدیدشونده در عرصه های مختلف در هراس است و ناخرسندی خود را همواره با شیطنت های مختلف از راه های گوناگون نشان داده است.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به کمبود آب شرب در دلیجان گفت: این شهرستان کمترین میزان بارندگی سالانه را در سطح استان مرکزی دارد و به همین خاطر کمبود آب شرب از دغدغه های مهم منطقه محسوب می شود.
سلیمی از مسوولان و متولیان استان و محلی خواست تا با برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات لازم،برای تامین آب شرب روستاهای شهرستان دلیجان چاره اندیشی کنند./س

برچسب ها: موفقیت ، علمی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.