تكواندوي ايران در رقابت هاي انتخابي المپيك در منچستر نتايج ضعيف و دور از انتظاري را كسب كرد كه در چند سا اخير بي سابقه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: پيكارهاي انتخابي تكواندوي المپيك با نام جايزه بزرگ منچستر انگليس طي روزهاي 22 تا 24 آذر برگزار شد كه در اين رقابت ها بهترين هاي تكواندوي جهان براساس رنكينگ فدراسيون جهاني در اوزان المپيكي دعوت داشتند.

از ايران هم برترين بازيكنان در منچستر حاضر شدند در حاليكه از مدت ها قبل شيوه جديد مسابقات انتخابي المپيك از سوي فدراسيون جهاني اين رشته اعلام شده بود.

ميثم باقري، فرزاد عبدالهي، عليرضا نصر آزاداني، سجاد مرداني و حسين تاجيك بازيكناني بودند كه در همان مراحل ابتدايي مسابقات به حريفان گمنام نتيجه را واگذار كردند و وداع زودهنگامي با رقابت ها داشتند.

هادي مستعان، محمد باقري معتمد و بهنام اسبقي هم با كسب سه نشان برنز تنها مدال آوران تيم هشت نفره تكواندوي ايران محسوب مي شوند.

اما نكته قابل بررسي اين رقابت ها افت فني ملي پوشاني بود كه كمتر در كوران مسابقات قرار داشتند اما بر حسب اعلام رسمي رنكينگ (WTF) مي توانستند در پيكارهاي انتخابي شركت كنند.

سه سال با سه مربي

اما در كمتر از يك مانده به مسابقات منچستر اين مرتضي كريمي بود كه جاي خود را به بي‍‍‍ژن مقانلو در راس كادر فني تيم ملي بزرگسالان داد و عملا زماني براي القاي تغيير تاكتيك وجود نداشت.

فلسفه تغيير مربي در اين زمان نتيجه اي جز افت فاحش ملي پوشان ايران در اين مسابقات حساس نداشت هر چند كه هنوز فرصت زيادي تا المپيك و گزينش مجدد براي اين بازي ها وجود دارد.

اين در حالي است كه با وجود تغيير سطح فني مسابقات منچستر، تكواندوي ايران قهرماني اين رقابت ها را نيز در كارنامه خو داشته است!

رضا مهماندوست سرمربي موفق و اسبق تيم ملي ايران بعد از جدايي براي ادامه مربيگري راهي چين تايپه شد و در اين مدت تكواندوي ايران دچار تغيير و تحولات بسياري شد.

در مدت كمتر از دو سال تكواندو سه سرمربي را در خود ديد.

فريبرز عسكري و مرتضي كريمي مربياني بودند كه هر كدام چند ماهي هدايت تيم ملي را برعهده داشتند و حالا هم سكان هدايت ملي پوشان به بيژن مقانلو سپرده شده كه در تجربه تلخي در اولين آزمون داشته است.

موفقيت مهماندوست با تايپه اي ها

در مقابل رضا مهماندوست با چين تايپه يك طلا و يك نقره در منچستر كسب كرده بدون آنكه ايران فيناليستي در اين رقابت ها داشته باشد.

اما فدراسيون جهاني تكواندو در سايت رسمي خود عنوان كرده كه در نخستين دوره پيكارهاي انتخابي المپيك روسيه با دو مدال طلا، يك نقره و يك برنز، انگليس با دو طلا و يك نقره، اسپانيا با دو مدال طلا، چين تايپه با يك طلا و يك نقره و كره جنوبي با سه مدال نقره و يك برنز بهتر از ساير تيم ها مدال آوري كرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
پولادفر متشکریم! راستی فدراسیون تکواندو ملک باباتون هست که مٍثل .....15 سال ولش نمیکنی!
آخرین اخبار