به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، بایسلامی در سنندج با بیان اینکه بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت 6 میلیارد نفری دنیا در سال 2012 گردش کردهاند گفت: میزان درآمد صنعت گردشگری در سال 2012 بیش از یکهزار میلیارد دلار بود، که سهم کشور ایران با وجود ظرفیتها و بسترهای گردشگری از این میزان تنها چند دهم درصد است.
وی از گردشگری به عنوان بزرگترین پدیده اجتماعی و تاثیرگذار بر دیپلماسی عمومی نام بردافزود: صنعت گردشگری بر حوزههای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله مبادلات خارجی، درآمدها، اشتغال، قیمتها، توزیع درآمدها، مهاجرت، تقسیم کار، آداب و رسوم و هنرها تاثیر دارد.
وی همچنین توسعه فضاهای مجازی به ویژه اینترنت را بستری مناسب برای ارتقای صنعت گردشگری دانست و افزود: از طریق اینترنت و ابزار تبلیغاتی که در عصر امروز وجود دارد زمینه شناساندن جاذبهها و توانمندیهای استان و کشور به سایر نقاط فراهم شده است.
بایسلامی اضافه کرد: جاذبههای طبیعی در حوزه فرهنگی، طبیعی و صنعتی، اقامتگاهها، حمل و نقل، رستوران و پذیراییها، خرید سوغات، خدمات اختصاصی شامل برنامهریزی، مدیریت، بیمه، بانک، تور اپراتور راهنما و تور از مهمترین مولفههای توسعه صنعت گردشگری است.
وی داشتن تنوع غذایی را از دیگر نیازهای کشور در راستای توسعه فرهنگ گردشگری خواند./س
انتهای پیام/