رییس کل سازمان نظام پزشکی از احیای مجدد مجمع درمانگران داوطلب (مدد) در سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: توانمندسازی سازمان‌های نظام پزشکی شهرستان‌ها در مدد انجام میشود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست خبری خود که امروز در محل این سازمان به منظور ارائه گزاش کار یکصد روزه نظام پزشکی برگزار شد، اظهار داشت : ستاد حوادث غیرمترقبه سازمان نظام پزشکی در حوزه پشتیبانی مجددا احیا شده است که همراه گروه مدد در بحث‌های ایثارگرانه جامعه پزشکی ورود خواهد کرد.

وی همچنین به بحث مالیاتی پزشکان اشاره کرد و افزود: بنا به تایید مسئولین سازمان مالیاتی کشور؛ جامعه پزشکی بالاترین میزان پرداخت مالیاتی را در سال 91 داشته  در بین اصناف داشته است.

وی ادامه داد : امسال علیرغم تمام اختلاف سلیقه‌ای که بین سازمان نظام پزشکی و سازمان مالیاتی وجود داشت تفاهمنامه‌ای را در این راستا امضا کرده‌ایم و امیدواریم برای تحقق مفاد این آیین‌نامه مشکلات را با جلسه مشترکی حل کنیم.

وی به ورود نظام پزشکی به بحث اعتباربخشی و استانداردسازی خدمات بیمارستانی اشاره کرد و گفت:  اکنون دو بیمارستان استاندارد بین‌المللی را اخذ کرده و 5 بیمارستان دیگر در حال کسب مجوزهای بین‌المللی هستند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به مبحث توریسم سلامت نیز وارد شویم، بیمارستان‌ها باید از اعتباربخشی بین‌المللی برخوردار باشند خاطرنشان ساخت: واحد ارتباطات بین‌المللی توریسم سلامت در معاونت نظارت و برنامه‌ریزی راه‌اندازی و مقرر شده در جلسات مشترک با وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، پروتکل جامعی در این زمینه تدوین کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.