مدیر بخش حمل و نقل غیر موتوری سازمان حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه تهران گفت : در حال حاضر بیش از 7 هزار دستگاه دوچرخه در خانه‌های دوچرخه سطح شهر وجود دارد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران فضل الله اسلامی با بیان اینکه احداث مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در تهران و فراهم آوردن امکانات و تسهیلات مورد نیاز برای شهروندان از برنامه‌های جدی مدیریت شهری است گفت: برای تمام مناطق ۲۲ گانه پایتخت، شبکه خطوط دوچرخه‌سواری تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش ترافیک، آلودگیهای زیست محیطی و مصرف انرژی از جمله مزایای استفاده از دوچرخه و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری است، گفت: تهران نیازمند سرمایه‌گذاری برای ترویج دوچرخه‌سواری به عنوان یک مدل اصلی حمل و نقلی است و این مهم در سال جاری به صورت جدی از سوی مدیریت شهری مورد پیگیری قرار گرفته و اجرایی شده است بطوریکه طی یک مناظره 4 هزار دوچرخه خریداری شده است .

نائب رئیس انجمن دوچرخه سواری سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد : طی 20 روز آینده نیز از طریق مناقصه دیگری تعدادی دوچرخه دیگر برای پایتخت خریداری خواهد شد.
 
اسلامی با تاکید بر اینکه ابتدا باید دوچرخه را در اختیار شهروندان قرار دهیم و شرایط را برای دوچرخه سواری آنها فراهم کنیم و سپس انتظار گسترش دوچرخه سواری را داشته باشیم، گفت: در این صورت و با در دسترس قرار دادن دوچرخه و فراهم کردن شرایط، شهروندان از این وسیله استقبال می‌کنند و به مرور فرهنگ دوچرخه سواری نهادینه می‌شود.
 
وی افزود: بر اساس افق 1404 باید 100 هزار دوچرخه و هزار خانه دوچرخه در شهر تهران داشته باشیم این در حالیست که در پایان نیمه اول سال جاری 300 خانه دوچرخه و بالغ بر 7 هزار دوچرخه در پایتخت وجود دارد .
 
نائب رئیس انجمن دوچرخه سواری سازمان ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که اولویت نخست، احداث مسیرهای دوچرخه سواری در معابری است که شیب استاندارد دارند، گفت: در ابتدا قرار بود خطوط در معابر کانالیزه شده راه اندازی شود اما به دلیل سرعت بخشیدن به امر دوچرخه سواری در شهر مقرر شد دوچرخه از طریق خانه دوچرخه در اختیار شهروند قرار گیرد تا در معابر شهری که امکان دوچرخه سواری وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد .

اسلامی با بیان این که شورای شهر20 میلیارد تومان برای توسعه خطوط دوچرخه سواری در پایتخت در بودجه امسال شهرداری اختصاص داده است گفت : در سال گذشته حدود 80 درصد بودجه اختصاص یافته هزینه شد.

وی تصریح کرد: دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه ای بدون داشتن آلودگی هوا و آلودگی صوتی می تواند ورزش مناسبی به شمار آید. در واقع دوچرخه سواری علاوه بر اینکه می تواند برای شخص دوچرخه سوار مفید باشد می تواند به داشتن جامعه ای سالم و با نشاط کمک کند.

وی با بیان اینکه استفاده از دوچرخه باید به عنوان یک مد حمل و نقلی در شهر دیده شود گفت: یکی از موضوعاتی که باید با همکاری معاونت عمران بررسی شود ساماندهی زیر ساخت های معابر برای دوچرخه سواری است ، اکنون در معابر شهری فضایی برای دوچرخه موجود نیست و این خود چالش پیش روی توسعه دوچرخه سواری است در عین حال باید معاونت عمرانی به عنوان متولی ،معابر در دست ساخت را با این مدل حمل و نقلی تطبیق دهد .

وی گفت : دوچرخه وسیله ایست که در 9 ماه سال می توان از آن استفاده کرد .

اسلامی یادآور شد: در شهر تهران بالغ بر 195 کیلومتر خطوط ویژه دوچرخه سواری در اختیار شهروندان قرار دارد .
 انتهای پیام/
برچسب ها: ترافیک ، خطوط ، دوچرخه ، تهران ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار