خبرنگار شبکه تلويزيوني فرانس24 در کي يف گفت موج گسترده اعتراضها در پايتخت فروش کرده و بسياري از معترضان از نحوه تحولات اوضاع سرخورده شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ سيلون روسو خبرنگار اين شبکه افزود شماري از معترضان اوکرايني بار ديگر شب را در ميدان استقلال پايتخت در اين ميدان سپري کردند. چند صد معترض از ساعات اوليه صبح امروز در ميدان استقلال حضور يافته اند. اين درحالي است که پس از اعلام خبر امضاي توافقنامه ميان اوکراين و روسيه بسياري از معترضان دلسرد شده اند و امروز شمار افراد حاضر در اين ميدان بسيار کمتر از روزهاي قبل است.

رهبران مخالفان روز سه شنبه خواستار تجمعي گسترده در ميدان استقلال شده بودند اما صرفا چند ده هزار نفر به اين دعوت پاسخ دادند. اين نشان مي دهد اعتراضها در حال فروکش کردن است. معترضان حاضر در اين ميدان شعار مي دادند يانوکويچ اوکراين را به روسيه فروخت و هر شهروند اوکرايني، به روسيه بدهکار شده است. 

آنان همچنان خواستار استعفاي رئيس جمهور هستند. سرود ملي اوکراين که پيشتر معترضان را به وجد مي آورد و باعث جوش و خروش آنها مي شد در حال حاضر به آواز قو براي آنها شباهت پيدا کرده است. 

وي درباره ادامه اعتراضها در کي يف گفت هنوز  موانع زيادي اطراف ميدان استقلال مشاهده مي شود. قطعا با اولين يورش پليس براي پاکسازي ميدان، بارديگر موج اعتراضها از سرگرفته خواهد شد. رهبران معترضان امروز ديگر قادر نيستند با استدلالهاي خود جمعيت را بسيج کنند. حتي ويتالي کليچکو  قهرمان سابق بوکس که تا کنون اظهارات دموکراتيکي بيان مي کرد روز گذشته از يانوکويچ دعوت کرد براي مبارزه با او به رينگ مسابقه بيايد. 

يکي از فعالان جامعه مدني گفته است احتمالا تاکتيک معترضان  تغيير خواهد کرد و راهپيماييها احتمال دارد هدفمند تر شود.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار