وحید تاج، وجود جشنواره موسیقی فجر به عنوان تنها جشنواره موسیقایی کشور را با توجه به تعداد بالای موسیقیدانان کشور، بسیار کم دانست.

وحید تاج خواننده جوان موسیقی اصیل کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به این موضوع که در کشور ما، مدیران مدام عوض می‌شوند و پیش از آنکه یک مدیر، تجربیات خود را به مرحله اجرا بگذارد، تغییر می‌کند، حضور حسن ریاحی به عنوان دبیر ثابت جشنواره موسیقی فجر طی سال‌های اخیر، اتفاق مثبتی است زیرا بدینوسیله تجربیات دبیر جشنواره، قابلیت اجرایی شدن پیدا می‌کند.
 
*** جشنواره فجر، فرصتی برای جوانان
 
تاج با اشاره به حضور نیافتن خود در جشنواره موسیقی فجر امسال، اظهار داشت: من در جشنواره بیست‌ و نهم حضور ندارم زیرا در طول سال، کنسرت‌های مستمر خود را دارم و تصور می‌کنم باید میدان اجرا در جشنواره را به دوستان جوانی بدهیم که کمتر فعالیت داشته‌اند.
 
** لزوم حمایت از هنرمندان نسل جوان
 
خواننده آلبوم "برف خوانی" با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان نسل جوان، گفت: تصور می‌کنم، موسیقی نیز مانند هنرهای دیگر همچون تئاتر یا سینما، باید مورد حمایت قرار بگیرد و به منظور حمایت از نسل جوان باید کارهای بیشتری انجام شود.
 
وی افزود: اگر تندیس ثابتی به عنوان نماد جشنواره موسیقی فجر طراحی شود، برای جوانان انگیزه بیشتری ایجاد می‌شود.
 
*** جشنواره فجر، تنها جشنواره موسیقایی کشور
 
وی با اشاره به جشنواره موسیقی فجر، تصریح کرد: وجود جشنواره موسیقی فجر به عنوان تنها جشنواره موسیقایی کشور، با توجه به تعداد بالای موسیقیدانان کشورمان، بسیار کم است و تصور می‌کنم ما باید شب‌های موسیقی را راه اندازی کنیم که تمامی اساتید و هنرمندان، امکان حضور در آن را داشته باشند.
 
تاج افزود: لازمه شکل‌گیری چنین محفل‌هایی، دعوت و سپس حمایت دولت از اساتید بنام موسیقی کشور است و در گام بعدی، باید از این اساتید درخواست کنیم تا تجربیات خود را به نسل جوان انتقال دهند.
 
*** خواسته اساتید موسیقی باید در اولویت قرار بگیرد
 
این خواننده موسیقی اصیل ایرانی با اشاره به حضور جوانان در بخش رقابتی جشنواره در سال‌های اخیر، اظهار داشت: اساتید کار خود را انجام داده‌اند و الان زمان انتقال تجربیات آنها به نسل جوان است که لازمه تحقق چنین امری، فراهم شدن شرایط برای تمامی اساتید است.
 
وی افزود: خواسته اساتید باید در اولویت قرار بگیرد، زیرا آن‌ها با وجود زحمت‌های بسیاری که شنیده‌اند، هم اکنون در حق موسیقی ایران پدری می‌کنند.
 
تاج خاطر نشان کرد: مردم همیشه حامی هنرمندان کشورشان بوده‌اند اما دولت نتوانسته خواسته آن‌ها را بر آورده کند.
 
وی ادامه داد: یکی از موضوعات قابل توجه در زمینه موسیقی در سال‌های اخیر این است که چرا مردم نمی‌توانند صدای اساتید مورد علاقه‌شان را گوش دهند؟! مردم حق دارند در کنسرت‌های تمامی اساتید موسیقی ایران زمین، شرکت کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار