دكتر رضا شياري، فوق تخصص روماتولوژي كودكان در نهمين كنگره اورژانس و بيماري‌هاي شايع طب كودكان گفت: بيماري‌هاي روماتيسمي در كشورهاي در حال پيشرفته بسيار شايع است و دليل اصلي معلوليت‌ها است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دكتر رضا شياري، فوق تخصص روماتولوژي كودكان در نهمين كنگره اورژانس‌ها و بيماري‌هاي شايع اطفال در جمع خبرنگاران گفت: بيماري‌هاي روماتيسمي در كودكان يكي از دلايل اصلي شيوع معلوليت در كودكان و يكي از علل شايع اختلال بينايي است.

وي گفت: بيماري‌هاي روماتيسمي كودكان تست تشخيص ندارند و علائم عمومي مثل تب، آفت‌ دهاني، اسهال، بثورات پوستي، درد مفصل و عضله، ورم مفصل و اختلالات رشدي دارد.

شياري، تصريح كرد: اگر اين علائم طولاني و مكرر باشد بايد به بيماري‌هاي رماتيسمي اطفال شك كرد و براي درمان آن اقدام كرد.

وي افزود: خشكي صبحگاهي و بعد از استراحت قطعاً نشانه بيماري "روماتيسمي" است، فاصله بين ظهور علائم و تشخيص بيماري معمولاً يك تا دو سال طول مي‌كشد.

اين فوق تخصص روماتولوژي گفت: آرتريت روماتوئيدي جوانان و كودكان، شايع‌ترين بيماري روماتيسمي در كودكان است كه بيشتر در دخترها بيشتر است و بيشتر به چشم‌ها آسيب مي‌رساند.

وي در پايان گفت: يكي از شايع‌ترين علل معلوليت در كشورهاي در حال پيشرفت بيماري روماتيسمي است، كه با تشخيص به موقع مي‌توان از آن‌ها پيشگيري كرد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.