دبیر کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور گفت: ایران از نظر تولیدات علمی رتبه نخست خاورمیانه و رتبه 15 دنیا را داراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکتر علی اکبری ساری در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: ایران همچنین در زمینه رشد و سرعت تولیدات علمی رتبه اول دنیا را داردکه کشورهای کره جنوبی، تایوان، ترکیه و چین در رتبه‌‌های بعدی قرار گرفتند.

وی، با اشاره به رشد مقالات علمی کشور در دنیا تصریح کرد: میانگین ارجاع به مقالات ایرانی در مقایسه با ارجاع به مقالات خارجی بسیار پایین است که به دلیل سودمندنبودن بسیاری از مقالات در ایران است.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه میزانارجاع به برخی از مجلات داخلی صفر است، یادآور شد: مجلاتی که دو یا سه سال ارجاع نداشته باشد هر چند از کیفیت خوبی برخوردار باشد از لیست ISIخارج خواهد شد و باید تلاش کرد تا ارجاع به مجلات داخلی افزایش داشته باشد.

دکتر اکبری ساری، با اشاره به سیاست‌های معاونت جدید وزارتخانه مبنی بر توجه به کیفیت مقالات علمی پژوهشی کشور گفت: رویکرد معاونت جدید وزارت از سمت کمیت مقالات علمی پژوهشی به سمت کیفیت و تلاش برای ارتقای کیفیت مجلات و مقالات موجود است لذادانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از این پس بر اساس کیفیت، ارجاع و مقالات کاربردی‌ترارزیابی می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این آیین، ضمن اشاره به تصویب 140 طرح تحقیقاتی و 285 مقاله علمی پژوهشی در سال گذشته اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 200 مقاله توسط پژوهشگران دانشگاه منتشر شده و 115 طرح تحقیقاتی به تصویب رسیده است.

دکتر غلامعلی حمیدی ، با اشاره به افزایش 10 درصدی تصویب طرح های تحقیقاتی در دانشگاه با وجود محدودیت های مالی در سال جاری افزود: 72 مقاله از مجموع مقالات سال جدید در مجلات سطح یک بین المللی به چاپ رسیده است.

دکتر حمیدی، کسب موافقت قطعی مرکز تحقیقات تروما، کسب موافقت اصولی مراکز تحقیقاتی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، مرکز تحقیقات گامتوژنزیس و کسب موافقت اصولی مجله انگلیسی زبان International Archives of Heath Sciences، کسب موافقت ایندکس شدن نشریه Archives of Trauma Researchدر سطح بین المللی (Pubmed)، ارائه 110 خلاصه مقاله در کنگره های معتبر ملی و بین المللی، پذیرش و جذب چهار دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی در چهارمین مرحله در سه مرکز تحقیقاتی فیزیولوژی، علوم تشریح و تروما، چاپ هفت کتاب، کارشناسی 14 کتاب و برگزاری بیش از 50 کارگاه علمی پژوهشی جهت توانمندسازی پژوهشگران را از جمله اقدامات این معاونت در سال جاری عنوان کرد.

گفتنی است در پایان این آیین از پژوهشگران برتر این دانشگاه تجلیل شد/س.

برچسب ها: اصفهان ، تولیدات ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.