عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان ایرانی هویت خود را از مقام والای انسانیت می‌گیرند، گفت: دنیای غرب در حالی مدعی حقوق بشر و زنان است که بیشترین قربانیان زنان و خشونت علیه زنان در کشورهای غربی صورت می‌گیرد.

زهره طبیب‌زاده‌نوری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به تصویب قطعنامه نقض حقوق بشر در ایران در مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد در روز گذشته، گفت: آن چه در جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد بر اساس قانون و مناسبات مورد پذیرش نظام اسلامی است و نه تنها اجحاف به حقوق زنان و اقلیت‌های دینی محسوب نمی‌شود بلکه زنان ایرانی مورد احترام‌ترین زنان در جهان هستند.

وی ادامه داد: دنیای غرب در حالی مدعی حقوق بشر و زنان است که بیشترین قربانیان زنان و خشونت علیه زنان در کشورهای غربی صورت می‌گیرد و اگر مقایسه‌ای نسبت به خشونت‌ها، ناملایمات و هتک‌حرمت‌هایی که علیه زنان در جهان به ظاهر متمدن غرب و جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد، در غرب، زن به یک کالای مورد بهره‌برداری سرمایه‌داران تبدیل شده در حالیکه در ایران، زن هویت خود را نه از جنسیت خود بلکه از مقام والای انسانیت خود دارد.

نماینده مردم تهران در ادامه نیز با بیان اینکه اقلیت‌های مذهبی کاملاً از آزادی رعایت الزامات مذهبی خود در کشورمان برخوردارند، اظهار داشت: علی رغم عدم برابری اقلیت‌های دینی با جمعیت کشور به لحاظ کمیت، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این حق را برای آنها قرار داده که به ازای جمعیت اندک خود بتوانند در مجلس شورای اسلامی نماینده داشته باشند و این موضوع آن چیزی است که غرب حتی خواب آن را برای خود متصور نمی‌داند.
 
عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: تصویب این دست قطعنامه‌ها، به دلیل اقتدار و تسلط استعمار جهانی بر سازمان‌های بین‌المللی است و این قطعنامه‌ها هیچ تغییری در رویکرد اعتقادی و دینی آنها نخواهد گذاشت و ما نیز کوچکترین ارزشی برای این قطعنامه‌ها قائل نیستیم.
 
لازم به ذکر است؛ مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه با تصویب قطعنامه‌ای، نسبت به نقض حقوق بشر، تبعیض علیه زنان، اقلیت‌های مذهبی و آزادی بیان و عقیده در ایران ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار