پیدایش جهان و شکل گیری حیات بر روی "کره زمین" یکی از موضوعاتی است که ده ها سال ستاره شناسان و محققان را درگیر خود کرده است.

 وحید کوه زاد کیهان شناس در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: عالم از یک نقطه شروع به شکل گیری گرفت این نقطه با انفجار بزرگ یا بیگ بنگ شروع به تولد و گسترش کرد.
 
وی افزود: پس از این انفجار مجموعه‌های متعددی به وجود آمد که این مجموعه‌ها کم کم تبدیل شدند به کهکشان‌های اولیه‌ای که بستر مناسبی برای به وجود آمدن ستاره‌ها سیاره و سایر "اجرام" بودند و خورشید ما یکی از این ستاره‌ها  بود .
 
کوه زاد اظهار داشت : خورشید ما داخل یکی از این کهکشان‌ها به واسطه چرخیدن یک ابر هیدروژنی اولیه در وسط یک دیسک ابری یا همان سحابی چرخان دیسک مانند آغاز به شکل گیری کرد و بعد از باقی مانده این ابرها سیارات "منظومه شمسی" پدیدار شدند.
 
جهان در حال گسترش است
 
حالا که محققان با نحوه پیدایش جهان آشنا شدند موضوعی در خصوص اینکه آیا جهان در حال منقبص شدن است یا منبسط شدن فکرشان را مشغول کرده است.
 
جالب است که بدانید تحقیقات نشان داده، هر چه "اجرام" در حال دور شدن از ما باشند هاله ای به رنگ سرخ و هرچه در حال نزدیک شدن به ما باشند هاله ای تقریبا آبی رنگ دارند و تلسکوپ فضایی هابل در رصد های خود اثبات کرده که اجسام دائما در حال دور شدن از ما هستند بنابراین جهان در حال گسترش و انبساط است .
 
حدودا هزار و 400 سال پیش قرآن کریم نیز به این موضوع اشاراتی داشته است که در همین راستا عبدالمجید طالب تاش دکترای علوم قرآن و حدیث در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران گفت: قرآن کریم در آیه 47 سوره ذاریات بحث آفرینش آسمان و زمین را مطرح می‌کند و می‌گوید " وَالسَّمَاء بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَ إِنَّا لَمُوسِعُونَ " "ما این جهان را که به قدرت و قوت برافراشته‌ایم ،دائما در حال گسترش آن هستم و آن را بزرگ و فراق و فراق تر می‌گردانیم".


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار