هـر ورزشـي کـه طـبـق آمــار در هر 1000 ساعت بيـش از 5 آسـيـب داشته باشد، جزء ورزش هاي پرخطر با درصـد آسيـب بـالا به شـمار مـي رود.

جمشید جهانی مسئول کمیته تحقیقات و پژوهش هیأت پزشکی ورزشی استان فارس  به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: آسيب هاي ورزشي انواع مختلف دارند، اما قسمت هاي ويژه اي از بدن هستند که بيش از ساير اعضاء در خطر صدمه خوردن هستند که ورزشکاران باید با گرم کردن صحیح بدن قبل از شروع فعالیت ورزشی و سرد کردن بدن در پایان تمرین از بروز آسیب دیدگی جلوگیری کنند.

وی  در خصوص جلوگیری از آسیبها در حین تمرینات ورزشی  اظهار داشت: پيشگيري بهترين درمان است اکثر آسيب ديدگي هاي ورزشي به خاطر صحيح و انجام ندادن حرکات کششي قبل از تمرین کردن است.

بالا بردن ناگهاني شدت ورزش هم مي تواند به شما صدمه بزند. از اين رو بهترين راه پيشگيري انجام حرکات صحيح کششي قبل و پس از  تمرینات ورزشی  و افزايش شدت تمرین به تناسب مهارت ها و تجربه در آن ورزش ميباشد .

وی ضمن تأکید بر دانش افزایی در عرصه ورزش گفت: نداشتن آمادگی بدنی،گرم نکردن بدن پیش از شروع فعالیت ورزشی،استفاده از تکنیک های نادرست و نیز ماهیت خود رشته ورزشی از جمله دلایل ایجاد آسیب های ورزشی هستند و برای جلوگیری از صدمات و آسیبهای ورزشی ارتقا دانش و سطح معلومات مربیان و خود ورزشکاران،داشتن سطح آمادگی بدنی مطلوب و گرم کردن بدن به اندازه کافی و قبل از مبادرت به انجام فعالیت می توانند از میزان بروز آسیب های ورزشی بکاهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آسیب دیدگی ، ورزش ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار