مدیر کل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان كرمان گفت: در استان کرمان 21 مرکز کاریابی غیر دولتی وجود دارد که طی 8 ماه امسال بیش از 10 هزار نفر در سطح استان به آنها مراجعه و نام نویسی کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، حسن رحمانی افزود: از این تعداد مراجعه کننده حدود 58 درصد مرد و بقیه زنان جویای کار بوده اند.

وی با اشاره به اینکه مراكز كاريابي غيردولتي نقش مؤثری در اجرای سیاستهای بازار کار استان دارند ، خاطرنشان کرد: مراکز کاریابی غیر دولتی در راستای کوچک سازی دولت ، با هدف ارائه مشاوره شغلی به کارجویان و کارآفرینان ، به بخش خصوصی واگذار شده اند.

رحمانی با تأکید بر اينكه رويكرد اداره كل تعاون ، کار و رفاه اجتماعي تقويت كاريابي‌هاست، گفت: كاريابي‌ها بايد اهداف تعيين شده را محقق كنند ، در غير اين صورت با استناد به قانون از ادامه فعاليت آنها جلوگيري می شود.

وی از صدور مجوز سه مرکز اطلاع رسانی و مشاوره کارآفرینی در کرمان خبر داد و افزود : مجوز این مراکز که وظیفه مشاوره به کارآفرینان و سرمایه گذاران را بر عهده دارند ، صادر شده است.

مدير توسعه كارآفريني و اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان كرمان نیز ، مراكز كاريابي غير دولتي را بازوان توانمند دولت در راستاي توسعه كارآفريني و اشتغال عنوان کرد و گفت : بايد با حركت صحيح و اصولي بر پايه اهداف و برنامه ريزي هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت در راستاي توانمند کردن مراكز كاريابي غير دولتي گام برداشت.

محمد خواجه زاده ، مهمترين برنامه هاي وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي را در حوزه توسعه كارآفريني و اشتغال دانست./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.