برخی از موادغذایی و نوشیدنی‌ها به طور طبیعی دارای خواص ضد استرس هستند و مصرف آن‌ها به ویژه در زمان‌هایی که فرد دچار فشار استرس است می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران برای مقابله با استرس در صورتی که منشاء بیماری خاصی نباشد و تنها به دلیل فشار کاری و تحصیلی در فرد به وجود آمده باشد در گام اول درمان‌های طبیعی را پیشنهاد می‌کنند.



گفتنی است، از جمله موادغذایی طبیعی برای مقابله با استرس بلغور جودوسر می‌باشد که دارای خواص انتقال دهندگی پیغام‌های عصبی به مغز و تقویت قوای فکری در افراد است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، در ساختار بلغور جوی دوسر نوعی اسید آمینه منحصر به فرد وجود دارد که برای سلامت مغز بسیار مفید است و باعث کاهش ترشح هورمون‌های استرس در بدن می‌شود.

از دیگر مواد طبیعی چای بابونه است که پزشکان با مطالعه موردی روی داوطلبان دریافته‌اند که افرادی که به طور مستمر در طول هفته‌ها چای بابونه مصرف کرده‌اند، از سطح استرس کمتری به نسبت سایر افراد برخوردار بوده است.

در عین حال چای بابونه می‌تواند نقش داروی خواب آور طبیعی برای افرادی که استرس باعث مشکل بی‌خوابی در آن‌ها شده را نیز ایفا کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: استرس ، درمان ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.