نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان امسال در ارتقای این بخش و بهبود وضعیت کشاورزی، سد معیشتی کرم شاهلو مشکین شهر به مرحله بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ یونس اسدی در جلسه توسعه کشاورزی مشگین شهر اظهار کرد: سالانه میلیاردها تومان خسارت از محل حوادث قهری نظیر سیل، تگرگ، سرمازدگی و رعد و برق متوجه کشاورزان و باغداران این شهرستان می شود که برای جبران خسارت باید به اقدامات پیشگیرانه روی آوریم.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه تگرگ زدایی با توجه به وقوع تگرگ های بی شمار در طول سال در باغات و مزارع مشگین شهر باید نصب و راه اندازی شود.

اسدی نمونه این اقدامات را نصب دستگاه هشدار وقوع سیل و حوادث قهری بیان کرد و افزود: در نصب سامانه تگرگ زدایی قصور و کوتاهی صورت گرفته و باید مسئولان جهاد کشاورزی استان در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

وی شهرستان مشگین شهر را نخستین پایلوت توسعه کشاورزی در کشور نام برد و افزود: بیش از 100 میلیارد ریال از این محل برای اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس کمبود شدید منابع آبی را در بخش های مختلف به ویژه ارشق بیان کرد و گفت: این کمبود از عوامل بسیار تأثیرگذار در مهاجرت اهالی این منطقه به سایر شهرهای همجوار است.

اسدی خواستار تسریع در اختصاص آب از سد سبلان به بخش ارشق و روستای نقدی شد تا هم کشاورزان و هم اهالی بتوانند آب مورد نیاز خود را تأمین کنند.

وی تصریح کرد: قرار است تا پایان امسال در ارتقای این بخش و بهبود وضعیت کشاورزی، سد معیشتی کرم شاهلو به مرحله بهره برداری برسد/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، سد ، کرم ، شاهلو ، مشگین ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.